Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Atlanta Poland chce rozwijać segment detaliczny

Atlanta Poland chce, by w ciągu trzech lat sprzedaż detaliczna stanowiła około 50 proc. przychodów. Zarząd spółki zamierza osiągnąć ten cel poprzez wzrost organiczny. Nie wykluczone, że Atlanta rozpocznie wypłacanie dywidendy, jednak najwcześniej mogłaby podzielić się z akcjonariuszami zyskiem za 2011 rok - mówi Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland - informuje PAP.

- Segment detaliczny ma obecnie niewielki udział w przychodach, a chcielibyśmy by to było co najmniej 50 proc. Myślę, że na osiągnięcie tego celu będziemy potrzebować 3 lata - mówi Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland.

Atlanta Poland zamierza rozwijać się tylko organicznie. - Nie prowadzimy rozmów w sprawie akwizycji, nie mamy takich projektów. Rynek bakalii ustabilizował się i myślę, że kwestia połączeń, fuzji raczej nie wchodzi w grę - dodał prezes.

Większość przychodów spółka realizuje w segmencie hurtowym, w którym w trzecim kwartale osiągnęła 32,9 mln zł przychodów. Z segmentu detalicznego pochodziło natomiast 3,9 mln zł przychodów.

Spółka chce rozwijać segment detaliczny poprzez wprowadzanie nowych produktów oraz kampanię marketingową, w celu wzmocnienia marki.
- Chciałbym, byśmy w przyszłym roku zainwestowali 1,5-2 mln zł w marketing i budowanie marki w segmencie detalicznym - powiedział Mazur.
Spółka obserwuje rynek zdrowej żywności, jednak na razie wstrzymuje się z inwestycjami w tym segmencie.

- Segment zdrowej żywności rozwija się bardzo powoli, obecnie inwestowanie w niego byłoby przedwczesne. Na rynku pojawiają się firmy, które specjalizują się w takiej zdrowej żywności i bacznie im się przyglądamy, natomiast widząc jaka jest skala tego biznesu, nie zamierzamy opierać na nim budowy firmy - powiedział prezes.

Atlanta Poland stawia raczej na rynek B2B, tutaj ma dużo większe możliwości wprowadzania nowych produktów, czy pozyskiwania nowych klientów.

Prezes poinformował, że nie jest wykluczone, iż Atlanta rozpocznie wypłacanie dywidendy.
- Jako osoba reprezentująca głównego akcjonariusza jestem zainteresowany tym, by Atlanta stała się spółką wypłacającą dywidendę. Rok 2010 to jeszcze nie ten moment. Myślę, że zysk wypracowany w 2011 roku może zostać w części przeznaczony na dywidendę - powiedział prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Mazur RSS ALERT    /    Atlanta Poland  RSS ALERT    /    bakalie RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    dywidenda RSS ALERT    /    akwizycje RSS ALERT    /    produkty prozdrowotne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.