Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta Poland chce w tym roku poprawić marże

  • Autor: PAP
  • Data: 14-01-2013, 12:09
Atlanta Poland chce w tym roku poprawić marże
Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland

Handlująca bakaliami Atlanta Poland, oczekuje, że w tym roku uda się jej zdecydowanie poprawić marże i zanotować lepsze rdr wyniki. Spółka chce wrócić do udziału eksportu w sprzedaży ogółem na poziomie 16-18 proc. Zakłada, że w ciągu 3-4 lat przychody z segmentu detalicznego i hurtowego zrównają się.

"Nasz plan na 2013 r. zakłada kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym. Jak to będzie wyglądało w ujęciu wartościowym, to już zależy od sytuacji na rynku walutowym" - powiedział prezes spółki, Dariusz Mazur.

Dodał, że spółka zamierza zarówno pozyskać nowych klientów, jak i zwiększyć dostawy do dotychczasowych odbiorców.

Atlanta Poland oczekuje, że w tym roku zdecydowanie poprawi marże i zanotuje poprawę wyników w porównaniu z 2012 r.

"W minionym roku mieliśmy do czynienia z paroma niekorzystnymi czynnikami, które się na siebie nałożyły, co mocno wpłynęło na spadek rentowności. Przeprowadzaliśmy się z zakładu w Dąbrowie Górniczym do Włocławka, co generowało spore koszty. W tym roku już ich nie będzie. Mamy nadzieję, że w 2013 r. zdecydowanie poprawimy marżę" - powiedział prezes.

"Ponadto, chcemy zredukować koszty własne. Przeprowadzka do Włocławka da nam w tym zakresie nowe możliwości, jak również pozwoli na wprowadzenie nowych produktów. Wszystkie wspomniane czynniki powinny zaprocentować lepszymi rok do roku wynikami" - dodał.

Atlanta Poland liczy także, że w tym roku udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem powróci do poziomu sprzed 2012 r.

"W eksporcie zanotowaliśmy w 2012 r. dwucyfrowy spadek przychodów, a ich udział w obrotach ogółem zmniejszył się do ok. 10 proc. Kilku naszych klientów przechodziło restrukturyzację. Po podpisanych do tej pory kontraktach widzimy jednak, że sytuacja wraca na dawne tory. W tym roku chcielibyśmy ponownie zanotować udział eksportu na poziomie 16-18 proc." - powiedział prezes.

Mazur zakłada, że w przychodach spółki systematycznie będzie rósł udział sprzedaży w wyżej marżowym segmencie detalicznym.

"Detal bardzo ładnie nam się rozwija. Na pewno będziemy zwiększali jego udział w strukturze naszych przychodów. Chciałbym, żeby za 3-4 lata był on równy temu osiąganemu w segmencie przemysłowym. Na koniec 2012 r. odpowiadał już za ponad 30 proc. obrotów" - powiedział.

Dodał, że Atlanta Poland zamierza przeprowadzić w I kwartale 2013 r. podwyżkę cen części swojego asortymentu. Powiedział również, że w okresie wiosennym oferta spółki zostanie poszerzona o nowe produkty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH