REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Atlanta Poland chce w tym roku poprawić marże

  • Autor: PAP
  • Data: 14-01-2013, 12:09
Atlanta Poland chce w tym roku poprawić marże
Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland

Handlująca bakaliami Atlanta Poland, oczekuje, że w tym roku uda się jej zdecydowanie poprawić marże i zanotować lepsze rdr wyniki. Spółka chce wrócić do udziału eksportu w sprzedaży ogółem na poziomie 16-18 proc. Zakłada, że w ciągu 3-4 lat przychody z segmentu detalicznego i hurtowego zrównają się.

REKLAMA

"Nasz plan na 2013 r. zakłada kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym. Jak to będzie wyglądało w ujęciu wartościowym, to już zależy od sytuacji na rynku walutowym" - powiedział prezes spółki, Dariusz Mazur.

Dodał, że spółka zamierza zarówno pozyskać nowych klientów, jak i zwiększyć dostawy do dotychczasowych odbiorców.

Atlanta Poland oczekuje, że w tym roku zdecydowanie poprawi marże i zanotuje poprawę wyników w porównaniu z 2012 r.

"W minionym roku mieliśmy do czynienia z paroma niekorzystnymi czynnikami, które się na siebie nałożyły, co mocno wpłynęło na spadek rentowności. Przeprowadzaliśmy się z zakładu w Dąbrowie Górniczym do Włocławka, co generowało spore koszty. W tym roku już ich nie będzie. Mamy nadzieję, że w 2013 r. zdecydowanie poprawimy marżę" - powiedział prezes.

"Ponadto, chcemy zredukować koszty własne. Przeprowadzka do Włocławka da nam w tym zakresie nowe możliwości, jak również pozwoli na wprowadzenie nowych produktów. Wszystkie wspomniane czynniki powinny zaprocentować lepszymi rok do roku wynikami" - dodał.

Atlanta Poland liczy także, że w tym roku udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem powróci do poziomu sprzed 2012 r.

"W eksporcie zanotowaliśmy w 2012 r. dwucyfrowy spadek przychodów, a ich udział w obrotach ogółem zmniejszył się do ok. 10 proc. Kilku naszych klientów przechodziło restrukturyzację. Po podpisanych do tej pory kontraktach widzimy jednak, że sytuacja wraca na dawne tory. W tym roku chcielibyśmy ponownie zanotować udział eksportu na poziomie 16-18 proc." - powiedział prezes.

Mazur zakłada, że w przychodach spółki systematycznie będzie rósł udział sprzedaży w wyżej marżowym segmencie detalicznym.

"Detal bardzo ładnie nam się rozwija. Na pewno będziemy zwiększali jego udział w strukturze naszych przychodów. Chciałbym, żeby za 3-4 lata był on równy temu osiąganemu w segmencie przemysłowym. Na koniec 2012 r. odpowiadał już za ponad 30 proc. obrotów" - powiedział.

Dodał, że Atlanta Poland zamierza przeprowadzić w I kwartale 2013 r. podwyżkę cen części swojego asortymentu. Powiedział również, że w okresie wiosennym oferta spółki zostanie poszerzona o nowe produkty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH