Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta Poland: Ciągłe wahania cen surowców i walut to nasze największe wyzwania

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2016, 10:14
Atlanta Poland: Ciągłe wahania cen surowców i walut to nasze największe wyzwania
Piotr Bieliński, członek zarządu spółki Atlanta Poland

- 2015 r. był udany dla naszej spółki. Szczególnie jesteśmy zadowoleni ze wzrostów sprzedaży w sektorze detalicznej, gdzie zanotowaliśmy wzrost zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym. Udało się nam zrealizować kilka nowych projektów, wprowadzić nowe produkty na rynek. Jednak wysokie ceny surowców i wahania kursów walut nie ułatwiają nam pracy, ma to przełożenie na marżę - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Bieliński, członek zarządu spółki Atlanta Poland.

Dla bakaliowej spółki Atlanta Poland największym problemem jest brak stabilizacji na rynku i ciągłe wahania cen surowców. - To w połączeniu z obserwowanymi od ponad roku zawirowaniami na rynku walutowym czyni nasz biznes znacznie trudniejszym. Ciągłe zmiany kursu walut to czynnik, który ciężko zaplanować – mówi Piotr Bieliński.

Dla przykładu w  poprzednim sezonie  cena orzechów laskowych wzrosła trzykrotnie. - Ma to bezpośrednie przełożenie na sprzedaż tych produktów do naszych klientów, w szczególności w sektorze b2b, gdzie nie zawsze firmy produkcyjne mogą sobie pozwolić na zaakceptowanie dużego wzrostu ceny surowca w krótkim czasie. W związku z tym proponujemy naszym klientom zawieranie kontraktów w dolarach, żeby zabezpieczyć obie strony. Staramy się informować o zmianach na rynku, aby strategiczne decyzje na temat zakupu surowca mogły być podejmowane z wyprzedzeniem. W skrajnych sytuacjach proponujemy klientom tańsze substytuty – zapewnia członek zarządu Atlanty Poland.

W ubiegłym roku wzrost cen surowców wywindował ceny produktów na sklepowych półkach.

Założona w 1990 r. spółka Atlanta Poland S.A. zajmuje się importem i dystrybucją bakalii. W roku obrotowym 2014/15 Atlanta Poland wypracowała 9,65 mln zł zysku netto i 262,48 mln zł przychodów.

Atlanta Poland wypracowała w pierwszym półroczu swojego roku obrotowego 2015/16, który trwał od 1 lipca 2015 do 31 grudnia 2015 r., 150,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 4,5 mln zł zysku netto. W pierwszym półroczu 2014 r. bakaliowa spółka wypracowała 140,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 7 mln zł zysku netto.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 761) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH