Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Atlanta Poland dokonała korekt wymaganych przez Biedronkę. Czeka na kolejny audyt

Atlanta Poland informowała w czerwcu, że Biedronka wstrzymała dostawy od spółki ze względu na nieprawidłowości sprzeczne z polityką Jeronimo Martins stwierdzone podczas audytu. Producent bakalii uwzględnił uwagi Biedronki i liczy, że po kolejnym audycie wróci do sieci ze swoimi produktami - informuje PAP.

Atlanta Poland dokonała korekt wymaganych przez Biedronkę. Czeka na kolejny audyt
Piotr Bieliński, członek zarządu spółki Atlanta Poland

- Audytor wskazał pewne obszary w sferze produkcyjnej, które jego zdaniem wymagały korekty. Wdrożyliśmy działania korygujące i teraz czekamy na kolejny audyt - powiedział PAP Piotr Bieliński, wiceprezes Atlanty Poland.

- Jeśli tylko audyt wypadnie pozytywnie, a mamy nadzieję, że tak właśnie się stanie, jesteśmy gotowi w każdej chwili wrócić z naszymi produktami do Biedronki. Nadal jesteśmy związani z Jeronimo Martins umową o współpracy, ona nie ulega zmianom. Mamy nadzieję, że audyt przywróci nas do bieżącej współpracy w takim zakresie, w jakim była ona realizowana wcześniej - dodał Dariusz Mazur, prokurent i główny akcjonariusz spółki.

 Przedstawiciele Atlanty Poland przypomnieli, że w czerwcu, już po audycie Jeronimo Martins, w spółce przeprowadzono badanie certyfikujące BRC 7.0 zrealizowane przez Lloyd’s Register.

 - Nasz zakład uzyskał najwyższą ocenę AA wobec oceny A przyznanej rok wcześniej. Oznacza to, że zrobiliśmy duży krok naprzód, jeśli chodzi o poprawienie jakości oraz systemy bezpieczeństwa żywności. Lloyd’s Register badał m.in. procesy przetwarzania surowców, więc te obszary, których będzie dotyczył także audyt z Biedronki - zapewnia Bieliński.

Wiceprezes poinformował, że udział obrotów z Biedronką w sprzedaży spółki przed audytem wynosił ok. 24 proc. Z kolei dział detaliczny odpowiada za ok. 40 proc. całorocznych przychodów Atlanty Poland. Najwyższa sprzedaż w segmencie detalicznym jest realizowana w IV kwartale roku kalendarzowego.

Sprzedaż detaliczna nie jest głównym źródłem przychodów spółki, mamy bardzo silny dział sprzedaży B2B i eksport, zarówno jeśli chodzi o nasze produkty nieprzetworzone, jak i przetworzone. Warto zauważyć, że w IV kwartale roku obrotowego 2015/16 wolumen naszej sprzedaży wzrósł (o 5,8 proc. rdr - przyp. PAP). Wartościowo nasze obroty spadły, ale było to spowodowane kilkoma czynnikami" - powiedział Bieliński.

Atlanta Poland informowała pod koniec lipca, że zanotowała w IV kwartale roku 2015/16, trwającym od kwietnia do czerwca, spadek obrotów o ok. 20 proc. do 43,8 mln zł i 1,3 mln zł straty netto wobec 93 tys. zł zysku przed rokiem.

Poza ograniczeniem dostaw do Jeronimo Martins na pogorszenie wyników spółki wpłynęły także: dodatkowe odpisy aktualizujące wartość zapasów, ograniczenie części zamówień ze względu na inwestycje w zakładzie w Gdańsku oraz spadające ceny surowców, które przełożyły się na silną presję cenową ze strony klientów spółki.

więcej informacji:

Atlanta Poland RSS ALERT    /    rynek bakalii 2016 RSS ALERT    /    Piotr Bieliński RSS ALERT    /    Dariusz Mazur RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.