REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Atlanta Poland dokonała korekt wymaganych przez Biedronkę. Czeka na kolejny audyt

  • Autor: PAP
  • Data: 10-08-2016, 10:52
Atlanta Poland dokonała korekt wymaganych przez Biedronkę. Czeka na kolejny audyt
Piotr Bieliński, członek zarządu spółki Atlanta Poland

Atlanta Poland informowała w czerwcu, że Biedronka wstrzymała dostawy od spółki ze względu na nieprawidłowości sprzeczne z polityką Jeronimo Martins stwierdzone podczas audytu. Producent bakalii uwzględnił uwagi Biedronki i liczy, że po kolejnym audycie wróci do sieci ze swoimi produktami - informuje PAP.

REKLAMA

- Audytor wskazał pewne obszary w sferze produkcyjnej, które jego zdaniem wymagały korekty. Wdrożyliśmy działania korygujące i teraz czekamy na kolejny audyt - powiedział PAP Piotr Bieliński, wiceprezes Atlanty Poland.

- Jeśli tylko audyt wypadnie pozytywnie, a mamy nadzieję, że tak właśnie się stanie, jesteśmy gotowi w każdej chwili wrócić z naszymi produktami do Biedronki. Nadal jesteśmy związani z Jeronimo Martins umową o współpracy, ona nie ulega zmianom. Mamy nadzieję, że audyt przywróci nas do bieżącej współpracy w takim zakresie, w jakim była ona realizowana wcześniej - dodał Dariusz Mazur, prokurent i główny akcjonariusz spółki.

 Przedstawiciele Atlanty Poland przypomnieli, że w czerwcu, już po audycie Jeronimo Martins, w spółce przeprowadzono badanie certyfikujące BRC 7.0 zrealizowane przez Lloyd’s Register.

 - Nasz zakład uzyskał najwyższą ocenę AA wobec oceny A przyznanej rok wcześniej. Oznacza to, że zrobiliśmy duży krok naprzód, jeśli chodzi o poprawienie jakości oraz systemy bezpieczeństwa żywności. Lloyd’s Register badał m.in. procesy przetwarzania surowców, więc te obszary, których będzie dotyczył także audyt z Biedronki - zapewnia Bieliński.

Wiceprezes poinformował, że udział obrotów z Biedronką w sprzedaży spółki przed audytem wynosił ok. 24 proc. Z kolei dział detaliczny odpowiada za ok. 40 proc. całorocznych przychodów Atlanty Poland. Najwyższa sprzedaż w segmencie detalicznym jest realizowana w IV kwartale roku kalendarzowego.

Sprzedaż detaliczna nie jest głównym źródłem przychodów spółki, mamy bardzo silny dział sprzedaży B2B i eksport, zarówno jeśli chodzi o nasze produkty nieprzetworzone, jak i przetworzone. Warto zauważyć, że w IV kwartale roku obrotowego 2015/16 wolumen naszej sprzedaży wzrósł (o 5,8 proc. rdr - przyp. PAP). Wartościowo nasze obroty spadły, ale było to spowodowane kilkoma czynnikami" - powiedział Bieliński.

Atlanta Poland informowała pod koniec lipca, że zanotowała w IV kwartale roku 2015/16, trwającym od kwietnia do czerwca, spadek obrotów o ok. 20 proc. do 43,8 mln zł i 1,3 mln zł straty netto wobec 93 tys. zł zysku przed rokiem.

Poza ograniczeniem dostaw do Jeronimo Martins na pogorszenie wyników spółki wpłynęły także: dodatkowe odpisy aktualizujące wartość zapasów, ograniczenie części zamówień ze względu na inwestycje w zakładzie w Gdańsku oraz spadające ceny surowców, które przełożyły się na silną presję cenową ze strony klientów spółki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH