Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta Poland liczy na ok. 10-proc. wzrost przychodów i utrzymanie marż

  • Autor: PAP
  • Data: 28-11-2014, 19:22

Atlanta Poland, działająca na rynku bakalii, zakłada, że w nowym roku obrotowym 2014/15 zanotuje ok. 10-proc. wzrost przychodów i utrzyma marże - poinformował Dariusz Mazur, prokurent i główny akcjonariusz Atlanty Poland. Spółka chce zwiększać udział eksportu w przychodach.

- W tym roku obrotowym liczymy na podobną rdr dynamikę wzrostu sprzedaży oraz utrzymanie marż z roku ubiegłego - powiedział w rozmowie z PAP Mazur. W roku obrotowym 2013/14 zakończonym 30 czerwca 2014 spółka zanotowała wzrost przychodów o 10 proc. do 234 mln zł. Zysk operacyjny zwiększył się o 33 proc. do 9,1 mln zł, a zysk netto wzrósł o 68 proc. do 5,7 mln zł.

Marża EBIT wyniosła 3,9 proc., marża EBITDA 5 proc., a marża na poziomie netto 2,4 proc.

W I kwartale 2014/15 spółka zaraportowała 1,8 mln zł zysku netto (wzrost o 110 proc.), 2,3 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 26 proc.) oraz 56,2 mln zł przychodów (wzrost o 13 proc.). Na pytanie, jak na wyniki spółki wpłynie planowane zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładzie w Gdańsku, Mazur odpowiedział: "Będziemy przede wszystkim kładli nacisk na marżę, a nie na zwiększanie przychodów za wszelką cenę".

- W tym celu wprowadzamy do oferty nowe, bardziej przetworzone produkty. Zwiększamy także sprzedaż za granicą, gdzie rentowność jest większa - dodał.

Udział eksportu Atlanty Poland w przychodach ogółem waha się w granicach 10-15 proc. W ubiegłym roku obrotowym sprzedaż zagraniczna wzrosła wartościowo o ok. 40 proc. - Z naszego punktu widzenia optymalna struktura, to taka, w której sprzedaż krajowa B2B, sprzedaż krajowa detaliczna oraz eksport mają po 33 proc. udziału - powiedział Mazur.

Dodał, że spółka realizuje sprzedaż zagraniczną głównie w segmencie B2B na rynkach ościennych i w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. - W przyszłości powinniśmy także zaistnieć w eksporcie w detalu. Prowadzimy już w tym celu rozmowy z sieciami handlowymi obecnymi w Polsce" - dodał.

W grudniu Atlanta Poland wypłaci pierwszą w swojej historii dywidendę. Z zysku osiągniętego w roku 2013/2014 do akcjonariuszy trafi łącznie 2,38 mln zł, czyli 0,39 zł na akcję. - Spółka rozważa wprowadzenie polityki dywidendowej w kolejnych latach. Naturalnie poziom wypłaty byłby w poszczególnych latach uzależniony od planów inwestycyjnych" - poinformował Mazur. Dodał, że spółka nie ma w planach akwizycji.

Na pytanie o perspektywy dla rynku bakalii, Mazur odpowiedział: "Bakalie nie są artykułem pierwszej potrzeby. Klienci stawiają tu przede wszystkim na jakość. Wzrost cen produktów bakaliowych to nie tylko efekt wyższych cen surowców, ale także rosnącej popularności tego asortymentu. Moim zdaniem bakalie są przyszłościowym produktem".

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH