Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Atlanta Poland ponad 95 proc. zakupów surowców realizuje za granicą

Atlanta Poland, producent i dystrybutor bakalii, zaopatruje się przede wszystkim w krajach pochodzenia surowców. Pozwala to uzyskać atrakcyjniejsze ceny surowców, dzięki ominięciu pośredników, ale jednocześnie powoduje wydłużenie terminów dostaw. W przypadku konieczności realizacji pilnych zamówień spółka dokonuje zakupów od pośredników holenderskich, niemieckich i brytyjskich, a także w europejskich magazynach dostawców źródłowych.

Atlanta Poland ponad 95 proc. zakupów surowców realizuje za granicą
fot. shutterstock

Listę odbiorców Atlanta Poland tworzy ponad 400 podmiotów, w tym około 350 na rynku hurtowym oraz około 60 na rynku detalicznym. Głównymi odbiorcami produktów spółki w segmencie hurtowym są zakłady cukiernicze, w przypadku produktów przetworzonych odbiorcy ci stanowią blisko 100%. Natomiast segment detaliczny zdominowany jest przez odbiorców sieciowych. Pomimo znacznego rozproszenia klientów i dużej ich liczby, w poprzednich latach obrotowych z jednym z odbiorców tj. firmą Jeronimo Martins Polska S.A. Atlanta Poland realizowała obroty stanowiące ponad 20% rocznych przychodów spółki - informuje zarząd spółki w raporcie.

15 czerwca 2016 r. spółka otrzymała informację od Jeronimo Martins Polska S.A. o wstrzymaniu dostaw bakalii od spółki. Powodem ww. decyzji Jeronimo Martins Polska S.A. były nieprawidłowości, sprzeczne z polityką Jeronimo Martins Polska S.A., stwierdzone podczas audytu przeprowadzonego w Atlanta Poland S.A. Spółka zobowiązana została do przedstawienia działań korygujących, które zostały wdrożone w lipcu 2016 roku. W dniu 18 października 2016r., w wyniku przeprowadzonego audytu kontrolnego, spółka otrzymała informację od Jeronimo Martins Polska S.A., że zakład spółki spełnia wymagania Jeronimo Martins Polska S.A. w zakresie produkcji marki własnej.

Obecnie Spółka dostarcza produkty do Jeronimo Martins Polska S.A. jednak poziom sprzedaży do tego odbiorcy jest niższy w porównaniu z okresami historycznymi, w których wartość dostaw do Jeronimo Martins Polska S.A. przekraczała 20% rocznych przychodów spółki. Zmniejszenie zakresu współpracy z Jeronimo Martins Polska S.A. wpłynęło na pogorszenie wyników finansowych spółki w roku obrotowym 2016/207 i może mieć również wpływ na wyniki finansowe spółki w kolejnych latach. Atlanta Poland stara się minimalizować powyższe ryzyko, zarówno w odniesieniu do Jeronimo Martins Polska S.A., jak również innych istotnych klientów, poprzez ciągłe poszukiwanie nowych klientów, w tym na rynkach zagranicznych oraz rozwój współpracy z dotychczasowymi odbiorcami. Cel ten realizowany jest m.in. poprzez rozbudowę potencjału produkcyjnego spółki i zwiększanie sprzedaży produktów przetworzonych, w szczególności orzechów - informuje zarząd Atlanty Poland. 

więcej informacji:

Atlanta Poland RSS ALERT    /    rynek bakalii 2017 RSS ALERT    /    bakalie 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.