Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta Poland ponad 95 proc. zakupów surowców realizuje za granicą

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2017, 16:51
Atlanta Poland ponad 95 proc. zakupów surowców realizuje za granicą
fot. shutterstock

Atlanta Poland, producent i dystrybutor bakalii, zaopatruje się przede wszystkim w krajach pochodzenia surowców. Pozwala to uzyskać atrakcyjniejsze ceny surowców, dzięki ominięciu pośredników, ale jednocześnie powoduje wydłużenie terminów dostaw. W przypadku konieczności realizacji pilnych zamówień spółka dokonuje zakupów od pośredników holenderskich, niemieckich i brytyjskich, a także w europejskich magazynach dostawców źródłowych.

Listę odbiorców Atlanta Poland tworzy ponad 400 podmiotów, w tym około 350 na rynku hurtowym oraz około 60 na rynku detalicznym. Głównymi odbiorcami produktów spółki w segmencie hurtowym są zakłady cukiernicze, w przypadku produktów przetworzonych odbiorcy ci stanowią blisko 100%. Natomiast segment detaliczny zdominowany jest przez odbiorców sieciowych. Pomimo znacznego rozproszenia klientów i dużej ich liczby, w poprzednich latach obrotowych z jednym z odbiorców tj. firmą Jeronimo Martins Polska S.A. Atlanta Poland realizowała obroty stanowiące ponad 20% rocznych przychodów spółki - informuje zarząd spółki w raporcie.

15 czerwca 2016 r. spółka otrzymała informację od Jeronimo Martins Polska S.A. o wstrzymaniu dostaw bakalii od spółki. Powodem ww. decyzji Jeronimo Martins Polska S.A. były nieprawidłowości, sprzeczne z polityką Jeronimo Martins Polska S.A., stwierdzone podczas audytu przeprowadzonego w Atlanta Poland S.A. Spółka zobowiązana została do przedstawienia działań korygujących, które zostały wdrożone w lipcu 2016 roku. W dniu 18 października 2016r., w wyniku przeprowadzonego audytu kontrolnego, spółka otrzymała informację od Jeronimo Martins Polska S.A., że zakład spółki spełnia wymagania Jeronimo Martins Polska S.A. w zakresie produkcji marki własnej.

Obecnie Spółka dostarcza produkty do Jeronimo Martins Polska S.A. jednak poziom sprzedaży do tego odbiorcy jest niższy w porównaniu z okresami historycznymi, w których wartość dostaw do Jeronimo Martins Polska S.A. przekraczała 20% rocznych przychodów spółki. Zmniejszenie zakresu współpracy z Jeronimo Martins Polska S.A. wpłynęło na pogorszenie wyników finansowych spółki w roku obrotowym 2016/207 i może mieć również wpływ na wyniki finansowe spółki w kolejnych latach. Atlanta Poland stara się minimalizować powyższe ryzyko, zarówno w odniesieniu do Jeronimo Martins Polska S.A., jak również innych istotnych klientów, poprzez ciągłe poszukiwanie nowych klientów, w tym na rynkach zagranicznych oraz rozwój współpracy z dotychczasowymi odbiorcami. Cel ten realizowany jest m.in. poprzez rozbudowę potencjału produkcyjnego spółki i zwiększanie sprzedaży produktów przetworzonych, w szczególności orzechów - informuje zarząd Atlanty Poland. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH