Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta Poland poprawiła wyniki w I kwartale

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2014, 12:47
Atlanta Poland poprawiła wyniki w I kwartale
Atlanta Poland poprawiła wyniki w I kwartale

Bakaliowa spółka Atlanta Poland wypracowała w I kwartale swojego roku obrotowego, który trwał od 1 lipca do 30 września 2014 r., 56,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,8 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 49,7 mln zł i 0,86 mln zł.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2014/2015 tj. w okresie od 1 lipca do 30 września 2014 roku Atlanta Poland zrealizowała przychody ze sprzedaży o 13,1 proc. wyższe w porównaniu z okresem lipiec - wrzesień 2013 roku. W tym samym okresie wolumen sprzedaży spółki zwiększył się o 2,3 proc. z 5.987 ton do 6.125 ton.

Wartościowy wzrost sprzedaży odnotowany został w sprzedaży krajowej w segmencie sprzedaży detalicznej (o 51,8%), natomiast sprzedaż w segmencie hurtowym zrealizowana została na tym samym poziomie co w analogicznym okresie 2013 roku. Wartość sprzedaży eksportowej również zbliżona była do poziomu z okresu lipiec - wrzesień 2013r., natomiast z uwagi na wzrost sprzedaży w segmencie detalicznym, jej udział w łącznych obrotach spółki zmniejszył się z poziomu 16,9% do 14,5%.

Sprzedaż Atlanta poland podlega zjawisku sezonowości. Sezonowość sprzedaży spółki pokrywa się z sezonowością rynków zbytu. Okresami wzmożonej sprzedaży bakalii są święta Bożego Narodzenia i Wielkanoc. Wiosną występuje spadek sprzedaży ze względu na dostępność tanich, świeżych owoców, które są towarem konkurencyjnym dla bakalii.

W związku z powyższym największy wolumen sprzedaży spółka notuje w czwartym kwartale roku, nieco niższy w I kwartale roku (zwiększona sprzedaż w okresie przed Wielkanocą), natomiast najniższy w miesiącach wiosenno-letnich tj. od maja do lipca/sierpnia.

I kwartał roku obrotowego 2014/2015 był okresem, w którym sprzedaż spółki zaczęła wykazywać tendencję zwyżkową po okresie najniższej, w skali roku, sprzedaży. Była natomiast znacząco niższa od sprzedaży, która realizowana jest w ostatnim kwartale roku, a więc w okresie, w którym z uwagi na święta Bożego Narodzenia przypada szczyt sprzedaży

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH