Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Atlanta Poland rozważa podwyżkę cen produktów

Władze Atlanty Poland szacują, że w tym roku spółka powtórzy ubiegłoroczny wynik netto. Ostatnie osłabienie złotego nie będzie miało wpływu na wyniki czwartego kwartału, jednak jeśli ten trend utrzyma się, spółka rozważy podniesienie cen swoich produktów od początku 2011 roku - mówi Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland - informuje PAP.

Atlanta Poland rozważa podwyżkę cen produktów

- Ostatnie dni są dla nas nerwowe, ze względu na osłabienie złotego w stosunku do dolara. Będziemy obserwować, czy jest to chwilowa tendencja, czy też będzie utrzymywać się dłużej - powiedział Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland.

Na wyniki spółki w czwartym kwartale raczej to nie wpłynie. - Większość zapasów mamy już na magazynie, więc to nie powinno mieć znaczenia. Skutki osłabienia złotego moglibyśmy odczuć w pierwszym kwartale przyszłego roku. Jeśli ten trend się utrzyma, na pewno będziemy zmuszeni do podniesienia cen od początku 2011 roku - dodał prezes.

Prezes spodziewa się w czwartym kwartale wzrostu przychodów o 10-15 proc. oraz nadrobienia dystansu, jaki wyniknął po trzech kwartałach tego roku na poziomie zysku netto, wobec wyniku po trzech kwartałach 2009 roku.

Po trzech kwartałach 2010 roku Atlanta wypracowała 110 mln zł przychodów, 3,4 mln zł zysku operacyjnego oraz 1,6 mln zł zysku netto. Po trzech kwartałach 2009 roku było to 93,2 mln zł przychodów, 4,5 mln zł zysku operacyjnego oraz 2,5 mln zł zysku netto.

Natomiast w samym trzecim kwartale tego roku przychody Atlanty wzrosły do 36,8 mln zł, z 32,6 mln zł w trzecim kwartale 2009 roku. Zysk operacyjny wzrósł do 1,1 mln zł, z 626 tys. zł, a zysk netto wzrósł do 313 tys. zł, ze 108 tys. zł.

W całym 2010 roku przychody będą na wyższym poziomie niż w 2009 roku, natomiast wynik netto będzie podobny jak w ubiegłym roku - różnicę chcemy odrobić w czwartym kwartale - powiedział.

W samym czwartym kwartale spodziewamy się około 10 do 15 proc. przyrostu przychodów rok do roku - dodał.

Atlanta liczy na podobny wzrost przychodów w ciągu następnych 2-3 lat.

Segment w kategorii, w której działamy jest rosnący i nie widzę elementów zagrożenia. Myślę, że 10-15 procentowe wzrosty przychodów w następnych 2-3 latach są realne i bezpieczne - powiedział.

W 2010 roku Atlanta wyda na inwestycje około 2 mln zł, podobnie w 2011 roku.

Sukcesywnie inwestujemy, modernizujemy naszą produkcję, wchodzimy w produkty bardziej przetworzone. Mamy w planach zakupy nowych maszyn, modernizację posiadanych. W przyszłym roku na pewno będziemy wymieniali szatę graficzną opakowań i będziemy wprowadzali nowe opakowania - powiedział Mazur.

Natomiast moce produkcyjne, jeśli chodzi o pakowanie i konfekcjonowanie są obecnie wystarczające - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Mazur RSS ALERT    /    Atlanta Poland RSS ALERT    /    bakalie RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT    /    moce produkcyjne RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.176.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.