Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta Poland: Sezonowość sprzedaży spółki pokrywa się z sezonowością rynków zbytu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2017, 12:04
Atlanta Poland: Sezonowość sprzedaży spółki pokrywa się z sezonowością rynków zbytu
fot. shutterstock

Producent i dystrybutor bakalii, firma Atlanta Poland, wypracował w pierwszym kwartale swojego roku obrotowego, który trwa od 1 lipca do 30 września 50,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 800 tys. zł straty netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki firmy wyniosły odpowiednio: 45,4 mln zł i 140 tys. zł.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2017/2018 tj. w okresie od 1 lipca do 30 września 2017 roku Atlanta Poland S.A. zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 50.310 tys. zł tj. o 10,9% wyższe w porównaniu z okresem lipiec - wrzesień 2016 roku. W tym samym okresie wolumen sprzedaży spółki zwiększył się o 6,0% z 5,7 tys. ton do 6,0 tys. ton. Istotny wzrost obrotów – o 27,2% r/r osiągnięty został w sprzedaży eksportowej.

Realizacja 10,9% wzrostu sprzedaży nie przełożyła się na wzrost zyskowności Spółki - w pierwszym kwartale roku obrotowego 2017/2018 spółka zrealizowała zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 6.400 tys. zł tj. o 17,4% niższy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, co było efektem spadku wskaźnika marży brutto ze sprzedaży z 17,1% w pierwszym kwartale roku obrotowego 2016/2017 do 12,7% w bieżącym roku obrotowym.

Umocnienie PLN wobec USD, jakie ma miejsce od grudnia 2016 r. niekorzystnie wpływa na poziom marż realizowanych przez spółkę, w szczególności w sprzedaży eksportowej. W I kwartale roku obrotowego 2017/2018 spółka sprzedała rzeczowe aktywa trwałe, w całości zamortyzowane, na sprzedaży których zrealizowała zysk w łącznej wysokości 556 tys. zł.

W omawianym okresie, na poziomie wyniku operacyjnego Spółka poniosła stratę w wysokości 360 tys. zł, w porównaniu z zyskiem w wysokości 879 tys. zł osiągniętym w okresie lipiec - wrzesień 2016 roku. Po uwzględnieniu zdarzeń na działalności finansowej, na które składały się: po stronie przychodów - odsetki od należności a po stronie kosztów - odsetki od kredytów i leasingów oraz ujemne różnice kursowe, wynik netto spółki za I kwartał roku obrotowego 2017/2018 zamknął się stratą w wysokości 140 tys. zł wobec zysku netto w wysokości 140 tys. zł w analogicznym okresie roku 2016/2017.

- Sprzedaż Atlanta Poland podlega zjawisku sezonowości. Sezonowość sprzedaży spółki pokrywa się z sezonowością rynków zbytu. Okresami wzmożonej sprzedaży bakalii są święta Bożego Narodzenia i Wielkanoc. Wiosną występuje spadek sprzedaży ze względu na dostępność tanich, świeżych owoców, które są towarem konkurencyjnym dla bakalii. W związku z powyższym największy wolumen sprzedaży spółka notuje w czwartym kwartale roku kalendarzowego, nieco niższy w I kwartale roku kalendarzowego (zwiększona sprzedaż w okresie przed Wielkanocą), natomiast najniższy w miesiącach wiosenno-letnich tj. od maja do lipca/sierpnia - informuje 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH