Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta Poland ze spadkiem przychodów i stratami przez ceny surowców i Jeronimo Martins

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2016, 19:49
Atlanta Poland ze spadkiem przychodów i stratami przez ceny surowców i Jeronimo Martins
fot. Shutterstock

Atlanta Poland zanotowała spadek przychodów w czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016 (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2016 r.) oraz stratę operacyjną i netto, co było związane m.in. ze spadkiem cen surowców i ograniczenia dostaw do Jeronimo Martins Polska. Spółka spodziewa się też spadków sprzedaży w kolejnym kwartale.

Spółka w czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016 zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 43,8 mln zł, czyli o 19,9 proc. niższe w porównaniu z takim samym okresem 2015 roku.

W tym okresie wolumen sprzedaży spółki zwiększył się o 5,8 proc. z 5,2 tys. ton do 5,5 tys. ton.

W czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016 Atlanta Poland zrealizowała zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 5,3 mln zł, czyli o 20 proc. niższy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Wskaźnik marży brutto ze sprzedaży wyniósł 12,11% tj. ukształtował się na tym samym poziomie, co rok wcześniej (12,13%).

W omawianym okresie spółka poniosła stratę na działalności operacyjnej w wysokości 1,65 mln zł wobec zysku na poziomie 222 tys. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Spółka poniosła też stratę netto w wysokości 1,39 mln zł wobec zysku netto w wysokości 86 tys. zł w analogicznym okresie 2015 r.

- Poniesienie przez Atlanta Poland straty netto w czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016 było efektem prawie 20-proc. spadku przychodów ze sprzedaży, który nastąpił w konsekwencji: znaczących spadków cen surowców, ograniczenia dostaw do Jeronimo Martins Polska oraz ograniczenia realizacji części zamówień na orzechy przetworzone w związku z prowadzoną inwestycją rozbudowy zakładu produkcyjnego Atlanta Poland w Gdańsku – informuje Atlanta Poland.

- Spadek cen surowców przełożył się na silną presję cenową ze strony klientów spółki, co przyczyniło się do obniżki cen części produktów a tym samym realizacji niższych przychodów ze sprzedaży. Jednocześnie wolumen sprzedaży został zwiększony o 5,8 proc. w porównaniu z IV kwartałem roku obrotowego 2014/2015 co spowodowało wzrost kosztów sprzedaży i dodatkowe, poza wynikającym ze zmniejszenia przychodów ze sprzedaży, obniżenie wyniku na działalności operacyjnej. Ponadto, dodatkowym czynnikiem obniżającym wynik operacyjny było utworzenie odpisów aktualizujących wartość zapasów w wysokości 0,3 mln zł - podano.

Spółka szacuje jednocześnie, że pierwszy kwartał roku obrotowego 2016/2017, zgodnie z sezonowością działalności, będzie okresem o niższym poziomie sprzedaży w porównaniu z okresami, w których przypadają Święta Bożego Narodzenia oraz Wielkanocne.

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.