Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta Poland zwiększa przychody ze sprzedaży o 12,2 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2015, 12:24
Atlanta Poland zwiększa przychody ze sprzedaży o 12,2 proc.
Atlanta Poland zwiększyła przychody ze sprzedaży o 12,2 proc.

Atlanta Poland w roku obrotowym 2014/15 zwiększyła przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów o 12,2 proc. do 262,5 mln złotych. W roku poprzednim przychody wyniosły niespełna 234 mln zł. Wolumen sprzedaży pozostał na podobnym poziomie i wyniósł 25,7 tys. ton.

- Znacząca różnica pomiędzy dynamiką zmiany wartości sprzedaży a dynamiką zmiany sprzedaży w ujęciu ilościowym była efektem wzrostu cen zakupu części surowców, jaki miał miejsce w 2014 roku oraz gwałtownego wzrost kursu USD, który nastąpił w okresie od grudnia 2014r. do marca 2015r. Powyższe zdarzenia przełożyły się na zwyżki cen sprzedaży a w konsekwencji na realizację wyższych przychodów przy niezmienionym wolumenie sprzedaży. Ponadto, w porównaniu z rokiem obrotowym 2013/2014, w strukturze sprzedaży Spółki nastąpił wzrost udziału produktów droższych takich jak orzechy nerkowca - podkreślono w sprawozdaniu finansowym.

Atlanta Poland osiągnęła zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 42,9 mln zł tj. wyższy o 20,2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem obrotowym. Rentowność brutto ze sprzedaży zwiększyła się natomiast z 15,3 proc. do 16,3 proc. Zysk na działalności operacyjnej okazał się wyższy aż o 44,2 proc. i wyniósł 13,1 mln zł. Zysk netto wyniósł 9,7 mln złotych, co stanowi wzrost o 70,1 proc. w stosunku do roku obrotowego 2013/14. 

W zakończonym 30 czerwca roku obrotowym 2014/15 nastąpił wzrost sprzedaży realizowanej w segmencie detalicznym, tak wartościowo (o 21,7 proc.), jak i ilościowo (o 10,2 proc.). Odmienna sytuacja miała miejsce w segmencie hurtowym, gdzie wartościowemu przyrostowi sprzedaży o 6,7 proc. towarzyszył spadek wolumenu o 3,7 proc.

- Z satysfakcją odnotowuję fakt, że pomimo silnej konkurencji, w segmencie detalicznym nastąpił wzrost sprzedaży zarówno wartościowy, jak i w ujęciu ilościowym. Spółka w nadchodzącym roku obrotowym kontynuować będzie prowadzenie działań marketingowych w celu wprowadzania do sprzedaży detalicznej nowych produktów oraz promocji marki Bakal - podkreśliła w liście skierowanym do akcjonariuszy Magdalena Pawelska-Mazur, prezes zarządu Atlanta Poland.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH