Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Badanie IMAS: Jaki wizerunek ma żywność ekologiczna?

- Eksperci i dystrybutorzy patrzą na żywność ekologiczną z innej perspektywy, pierwszym kojarzy się przede wszystkim z certyfikacją, natomiast ekokonsumenci postrzegają ją głównie przez pryzmat jej cech użytkowych, w tym głównie braku chemicznych dodatków - wynika z badania IMAS International - wynika z drugiej części raportu "Żywność ekologiczna w Polsce 2017" przygotowanego przez IMAS International.

Badanie IMAS: Jaki wizerunek ma żywność ekologiczna?
fot. shutterstock

Cechy żywności ekologicznej, podobnie jak cechy wizerunkowe, to dla ekspertów i producentów głównie certyfikat, natomiast dla konsumentów – brak sztucznych dodatków.

- Duża rola i zaufanie, jakim eksperci obdarzają żywność ekologiczną, wynika z wiedzy na temat restrykcyjnych kontroli, które są przeprowadzane na każdym etapie produkcji i przetwórstwa ekologicznej żywności, a nawet gleby, na jakiej jest uprawiana. Eksperci i producenci podkreślają, że ekologiczna żywność certyfikowana jest kontrolowana na każdym etapie produkcji i przetwórstwa, co gwarantuje jej jakość. Niekorzystnym zjawiskiem jest jednak dopuszczenie do sprzedaży zarówno ekożywości, jak i zdrowej żywności w sklepach specjalistycznych. Powoduje to chaos informacyjny i wprowadzanie w błąd nieświadomego konsumenta - czytamy w raporcie IMAS International. 

Certyfikat unijny zielony listek, to dla tej grupy jedyna, niepodważalna, pewna i ważna gwarancja jakości na każdym etapie produkcji oraz przetwórstwa związana z bardzo restrykcyjnymi systemami i procedurami kontroli przeprowadzanej przez jednostki certyfikujące, ale również dodatkowo przez samych dystrybutorów. Ekologiczna jakość dotyczy samego produktu, sposobu i miejsca jego uprawy lub hodowli, surowców używanych do jego przetwórstwa i procesu przetwórstwa, ilości produkcji w porównaniu z wielkością ekologicznej uprawy, ilości wyprodukowanego produktu w porównaniu z ilością dostarczonego surowca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • Weryfikator obroazkowy 2017-10-27 10:43:14
    Żywność ekologiczna to wielka ściema. Ekologiczna bo co? Bo kosztuje więcej. Widzę ogromne pole do nadużyć. Nie ufam tej żywności i unikam jej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.