Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Badanie: Kto sięga po produkty proteinowe?

Żywność funkcjonalna stała się jest sposobem na biohaking, czyli lepszą jakość życia. Dla producentów to jasny komunikat z rynku i szansa na budowanie wartości dla produktu lub marki bądź premiumizację portfolio. Przykładem są produkty wysokobiałkowe/proteinowe, których rola w Polsce stale rośnie.

Badanie: Kto sięga po produkty proteinowe?
fot. shutterstock

Już nie tylko młodzi wyczynowcy, ale także starsze grupy wiekowe walczą o lepszą kondycję. To dlatego produkty – niegdyś specjalistyczne – przechodzą do mainstreamu. Zjawisku sprzyja panujący obecnie „kult ciała”. To powoduje wysyp produktów proteinowych, które - jak uważa większość badanych - są jednocześnie smaczne i zdrowe, co sprawia, że można je jeść bez wyrzutów sumienia.

Procenty lub gramy zawartych w produktach protein to komunikat o ich jakości – wynika z badania zatytułowanego „Białko-żercy”, przeprowadzonego przez agencję badawczą IQS. Zawartość białka sprawia, że dany produkt postrzegany jest jako lepszy (51 proc. badanych), a nawet droższy (35 proc.). Za produkty, będące najlepszym źródłem białka, uznawane są kolejno: nabiał (74 proc.), jajka (74 proc.) oraz mięso (65 proc.)

– Obserwujemy, że dla części producentów trend ten jest szansą rynkową wykorzystywaną dwojako – do poszerzenia portfolio produktów bądź też ich premiumizacji – komentuje Grzegorz Giza z IQS.

Białko-żercy są świadomi, że produkty wysokobiałkowe należy spożywać po wysiłku fizycznym. Takiego zdania jest aż 58 proc. badanych. Niewiele mniej, bo 54 proc., uważa, że dzięki produktom proteinowym można mieć więcej mięśni, a 69 proc. przyznaje, że to doskonałe źródło energii.

Proteinowych trendsetterów najwięcej jest w najmłodszej grupie wiekowej 18-24 l. Wiele jednak wskazuje na to, że konsumenci poniżej 18 r.ż. to także obiecujący target dla produktów bogatych w białko.

Kolejną dużą grupą docelową dla tego rodzaju produktów są ludzie aktywni fizycznie. Wbrew pozorom rynek produktów wysokobiałkowych jest demokratyczny. Kobiety, ze względu na smak oraz szczególnie silne motywacje dietetyczne są w równym stopniu odbiorcami produktów eksponujących wysoką zawartość białka w swoim składzie, co mężczyźni. Białko jest bowiem postrzegane jako sprzymierzeniec w walce z nadwagą.

Na białko/proteiny najmniej wrażliwe wydają się osoby starsze, powyżej 56 r.ż. Z drugiej strony to ta grupa może być adresatem konceptów odwołujących się do zdrowia i roślinnego pochodzenia białka w wybranych produktach.

Bariery dla produktów białkowych dotyczą zarówno braku wiedzy, percepcji produktów i ich składu, jak również wizerunku użytkownika.

¼ badanych nie wie, które produkty białkowe są lepszej jakości, a które gorszej, a 15 proc. przyznaje, że nie słyszało o tego rodzaju produktach. Prócz ceny, istotną barierą jest również ich skład - podejrzenie o sztuczność, zawartość „chemii” i konserwantów oraz opinia, że produkty proteinowe są wyłącznie dla osób regularnie chodzących na siłownię, „budujących masę mięśniową”, a więc zasadniczo są „nie dla mnie”.

„Rozwiązaniem jest – o ile to możliwe - podkreślanie naturalności produktów i brak zawartości cukru w składzie. To znacząca szansa dla kategorii nabiału, którego percepcja, jako źródła białka, jest najwyższa” – dodaje Giza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

produkty proteinowe RSS ALERT    /    żywność funkcjonalna RSS ALERT    /    IQS RSS ALERT    /    Grzegorz Giza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.