Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie PBSiM Soma: Postawy konsumentów wobec dodatków do żywności

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2012, 11:16

Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTY przeprowadziła badania postaw konsumenckich wobec sztucznych dodatków do żywności. U 61 proc. Polaków pozytywne deklaracje prozdrowotne przekładają się na zorientowane na zdrowie świadome kupowanie produktów.

Jak wynika z przeprowadzonych badań, większość Polaków deklaruje przywiązanie dużej wagi do zdrowego odżywania. Swoje preferencje starają się przekładać na zachowania prozdrowotne lub zorientowanie na zdrowie świadome kupowanie produktów. Deklaracje prozdrowotne oraz rzeczywiste zachowania w sklepie pozwoliły wyróżnić pięć typów konsumentów: entuzjastów, samoświadomych, naśladowców, pozorantów i niefrasobliwych.

W zależności od postawy konsumenckiej inny jest poziom akceptacji dodatków do żywności. Konsumentów do produktów z dodatkami do żywności najbardziej zniechęca przekonanie o ich niskiej wartości zdrowotnej. Najbardziej negatywnie do substancji dodatkowych podchodzą entuzjaści, a najmniej niefrasobliwi. Samoświadomi częściej niż inni konsumenci uważają, że substancje dodatkowe obniżają jakość produktów. Osoby przywiązujące większą wagę do zdrowego odżywania są skłonne więcej zapłacić za żywność bez substancji dodatkowych.

Stanowiących najliczniejszą grupę (61 proc.), entuzjastów charakteryzują pozytywne deklaracje oraz zachowania prozdrowotne. Przywiązują dużą wagę do zdrowia i konsekwentnie dokonują świadomych zakupów. Przygotowują się do zakupów. Chcą wiedzieć, co spożywają dlatego czytają etykiety, sprawdzają skład produktów na ulotkach lub w Internecie. Nie zdarzają im się odstępstwa od tych zasad. W żywności bez dodatków cenią jej naturalność. Są gotowi kupić produkty dużo droższe by mieć przekonanie, że odżywiają się zdrowo, a wybrane produkty są najwyższej jakości. Tę postawę przejawiają głównie kobiety, osoby powyżej 35 roku życia, z wyższym wykształceniem i aktywne zawodowo.

Samoświadomi (15 proc.) przywiązują wagę do zdrowia i z reguły pamiętają o wartościach zdrowotnych w trakcie zakupów. Przyznają, że czasami kupują coś niezdrowego. Są tego świadomi, gdyż mają zwyczaj studiowania etykiet. Dla pewności, że produkt jest wysokiej jakości przejawiają gotowość zapłacenia za niego do 20 proc. więcej. Samoświadomi to kobiety i mężczyźni w wieku 25-34 lat, z wykształceniem pomaturalnym i wyższym, aktywni zawodowo, poszukujący pracy oraz czasowo wyłączeni z rynku pracy.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Maria 05-04-2012, 09:45:
za dużo jest różnych informacji na opakowaniach, których i tak nikt nie rozumie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH