Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Bakalland na EEC 2019: Deklaracje konsumentów są pełne sprzeczności

- Widzimy wiele sprzeczności jeśli chodzi o deklaracje konsumentów oraz różnice między tym co deklarują a co wybierają. Oczywiście jest pewne, że dzisiejszy konsument ma coraz większą świadomość i o tym nikt nie powinien dyskutować. Nie jest natomiast prawdą, że konsumenci nie patrzą już na cenę - mówił Marek Moczulski, prezes Bakallandu w trakcie debaty „Wielkie przyspieszenie. Przyszłość rynku spożywczego” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2019.

Bakalland na EEC 2019: Deklaracje konsumentów są pełne sprzeczności
Marek Moczulski, fot. PTWP

W pierwszej części debaty Marek Moczulski przyznał, że Bakalland patrzy na dzisiejszego konsumenta poprzez badania rynkowe.

- Widzimy wiele sprzeczności jeśli chodzi o deklaracje konsumentów oraz różnice między tym co deklarują a co wybierają. Oczywiście jest pewne, że dzisiejszy konsument ma coraz większą świadomość i o tym nikt nie powinien dyskutować. Nie jest natomiast prawdą, że konsumenci nie patrzą już na cenę. W jakichkolwiek badaniach 80 proc. mówi, że jest to pierwsza rzecz, na którą patrzy. Jednak oprócz ceny pojawia się inne czynniki, w tym jakość, która zaczyna dorównywać cenie - dodał.

W ocenie prezesa Bakallandu nie należy lekceważyć wzrostu liczby konsumentów, którzy zwracają uwagę na skład produktów i zaufanie do marki.

- Konsumenci chcą jakości, ale nie chcą za nią płacić albo przepłacać. Chcą wygody, ale absolutnie nie chcą płacić premii za wygodę, co nie znaczy jednak, że tylko niska cena będzie akceptowalna. Punkt cenowy jest jednak bardzo istotny w decyzjach zakupowych i to wszyscy producenci żywności muszą brać pod uwagę. Polacy chcą być fit, ale nie chcą się "katować" dietami. Żywność musi być zdrowa, ale i smaczna. Konsument zmienia się, natomiast na rynku pozostanie olbrzymia grupa ludzi, którzy chcą mieć namiastkę zdrowia, ale nie będą chcieli za to płacić - dodał.

W drugiej części dyskusji prelegenci rozmawiali na temat plastiku oraz tego czy polski konsument jest gotowy płacić więcej za opakowania wykonane z alternatywnych surowców.

- Jest to dyskusja w dużej mierze akademicka. My mamy w portfelu produkty bardzo naturalne Część to właściwie wysuszone owoce, orzechy czy produkty bio. Kwestia opakowań była przedmiotem naszych refleksji. Obecnie nasze opakowanie nie jest biodegradowalne, bo dziś standardem jest folia. Zastanawiamy się czy i jak pójść o krok dalej  - dodał.

W trzeciej części debaty rozmawialiśmy na temat start-upów i ich roli na rynku żywności w Polsce.

- Każda firma kiedyś była start-upem. Należy pamiętać, że niewielkie nisze zawsze będą dobrym polem działania dla start-upów. Czasami start-upy stają się bardzo duże, nawet w stabilnych kategoriach. Firma Chobani w USA pobiła lidera i dziś ma grubo ponad 1 mld obrotów i w ciągu kilku lat stała się gigantycznym graczem. To jest piękne i to znaczy, że nawet ci, którzy maja ustabilizowane kategorie muszą uważać, bo start-upy potrafią namieszać  - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bakalland RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    EEC 2019 RSS ALERT    /    start-upy w Polsce RSS ALERT    /    start-upy spożywcze RSS ALERT    /    start-up RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.227.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.