Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Bakalland zapowiada inwestycje o wartości 20 mln zł, nie wyklucza akwizycji

Bakalland, producent bakalii, przekąsek i produktów kulinarnych, planuje inwestycje o wartości ok. 20 mln zł - mówi w rozmowie z PAP Biznes prezes Marek Moczulski.

Bakalland zapowiada inwestycje o wartości 20 mln zł, nie wyklucza akwizycji
Marek Moczulski, fot. mmoczulski.com

"W ostatnich latach zainwestowaliśmy ponad 50 mln zł w środki trwałe w naszych zakładach, w automatyzację produkcji i pakowania. Będziemy kontynuować tego typu inwestycje. W przyszłym roku obrotowym, od lipca 2019 r., możemy wydać na nowe inwestycje i inwestycje odtworzeniowe ok. 20 mln zł" - powiedział PAP Biznes prezes Moczulski.
 
Poinformował, że spółka planuje rozwijać się organicznie, ale nie wyklucza akwizycji.
 
"Nie wykluczamy przejęć, jeśli na rynku pojawi się coś interesującego i byłaby szansa na osiągnięcie synergii np. produktowych. Chcielibyśmy jednak pozostać wokół naszego core biznesu" - powiedział.
 
Moczulski wskazał, że spółka chce rozwijać ofertę przekąsek.
 
"Nie jesteśmy już firmą bakaliową, a przekąskową. Nasze portfolio produktowe zmienia się w kierunku małych opakowań bakalii, prażonych orzechów, batonów, tabliczek bakaliowych. Ten segment odpowiada za ok. 40 proc. przychodów spółki i chcemy go wzmacniać. Rynek przekąskowy bardzo mocno rośnie, w tempie dwucyfrowym" - powiedział prezes Bakallandu.
 
Drugim filarem w spółce jest segment kulinarny, z produktami pod marką Delecta.
 
"Od kilku lat pracujemy nad ofertą zgodną z rynkowymi trendami i rozwijamy produkty +fit+, bo świadomość konsumenta rośnie" - powiedział Moczulski.
 
Bakalland ma ponad 500 mln zł przychodów ze sprzedaży.
 
"W ostatnich latach sprzedaż CAGR rosła 7-8 proc. i to mimo tego, że zaprzestaliśmy sprzedaży w kilku segmentach, np. dań gotowych mięsnych czy produktów sojowych" - powiedział prezes.
 
"Sukcesywnie poprawiamy wynik EBITDA. Naszym celem jest przekroczenie 10 proc. marży EBITDA. Jeszcze tego celu nie osiągnęliśmy, ale jesteśmy coraz bliżej" - dodał.
 
Spółka chce rozwijać eksport, który teraz stanowi ok. 10 proc. sprzedaży.
 
"Jesteśmy obecni na perspektywicznych rynkach, np. w Wietnamie, czy Arabii Saudyjskiej. Zidentyfikowaliśmy kilka kolejnych krajów, na przykład wchodzimy do Kolumbii. Za kilka lat w kilkunastu krajach będziemy mieć dobrą pozycję rynkową" - powiedział Marek Moczulski.
 
Ocenił, że wyzwaniem dla branży są zmienność walut i wahania cen surowców wynikające ze zmiany warunków pogodowych w różnych zakątkach świata, z których sprowadzane są surowce. Problemem jest też niestabilność prawa w Polsce i przesadnie rozbudowana legislacja.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bakalland RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    bakalie RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    Delecta RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • In 2019-05-24 09:34:06
    To bardzo dziwne, bo jeszcze niedawno chcieli się sprzedać do Maspexu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.227.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.