Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Barbara Groele, KUPS: konsument jest coraz bardziej świadomy. Jednak niezbędna jest dalsza edukacja (wideo)

- Prowadzimy kampanię promocyjno-informacyjną, poprzez którą edukujemy konsumentów dlaczego warto sięgać po produkty oznaczone znakiem “Certyfikowany Produkt”. Daje on gwarancję wysokiego poziomu składników mineralnych i witamin – mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS.

Barbara Groele, KUPS: konsument jest coraz bardziej świadomy. Jednak niezbędna jest dalsza edukacja (wideo)
Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS/ fot. PTWP

Jaki jest polski konsument? Czy prawdą jest to, o czym mówi wiele badań i statystyk, że konsumenci coraz bardziej interesują się produktami wysokiej jakości?

Tak, to oczywiście prawda. Konsument coraz bardziej jest świadomy, wyedukowany i poszukuje produktów, które są dla niego najlepsze.

A co to oznacza? Wszystko zależy od tego, czego konsument oczekuje od produktu, co rozumie pod pojęciem “jakości produktu”. Dla każdego produktu może to oznaczać co innego, ale jeżeli sprowadzimy to do produktów sokowniczych, to przede wszystkim szuka produktów naturalnych, otrzymanych z owoców, warzyw bez zbędnych dodatków takich jak konserwanty, barwniki, czy też cukier.

Czy konsumentom niezbędna jest edukacja w tym zakresie?

Tak, oczywiście - uważamy, że ciągła edukacja, jest najważniejsza, dlatego że na rynku komunikacja jest często bardzo sprzeczna. Konsument musi zadać sobie wiele trudu, by znaleźć właściwą informację dot. produktów spożywczych.

Staramy się ułatwić znalezienie tej informacji poprzez różnego typu edukacyjne projekty, w których informujemy naszych klientów co wolno dodawać do soków a czego nie wolno, że porcja soków może być jedną z pięciu porcji owoców i warzyw oraz to, że szklanka soku powinna być elementem codziennej zrównoważonej diety.

Dodatkowo, w ramach projektów, opracowaliśmy system jakości Certyfikowany Produkt po to, żeby ułatwić konsumentom wybór najbardziej wartościowych produktów sokowniczych. Ten system opiera się na takich podstawowych założeniach - oczywiście produkty muszą być bez zbędnych dodatków, ale również ten produkt musi być na tyle wartościowy, mieć taką zawartość witamin i składników mineralnych czy też innych fitoskładników, żeby móc uzyskać oświadczenie żywieniowe i zdrowotne.

Czy na rynku jest dużo tego typu produktów i czy konsumenci świadomie szukają właśnie tych certyfikowanych?

Dopiero zaczynamy wprowadzać ten system jakości, więc może nie ma na rynku dużo produktów z tym certyfikatem, ale za to znajdują się w stosunkowo wielu punktach sprzedaży, w wiodących sieciach handlowych - tam należy szukać produktów z etykietą “Certyfikowany Produkt”.

Prowadzimy również kampanię promocyjno-informacyjną, poprzez którą edukujemy konsumentów dlaczego warto sięgać po produkty oznaczone tym znakiem, ponieważ ten znak daje gwarancję wysokiego poziomu składników mineralnych i witamin.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KUPS RSS ALERT    /    Barbara Groele RSS ALERT    /    “Certyfikowany Produkt” RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    preferencje konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.