Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Bio Planet: Barierą eko-rozwoju w Polsce paradoksalnie jest smaczna żywność konwencjonalna

- Największym zadaniem producentów eko-żywności jest uświadomienie konsumentom, że zielony listek na produktach bio to nie jest coś, co można kupić za parę tysięcy złotych i używać na produktach, tylko że logo rolnictwa ekologicznego wiąże się z zupełnie innym systemem rolnictwa i że jest to odrębna gałąź gospodarki; odrębna od produkcja żywności konwencjonalnej - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet.

Bio Planet: Barierą eko-rozwoju w Polsce paradoksalnie jest smaczna żywność konwencjonalna
Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet/ fot. Żelazna Studio

- Nadal ogrom konsumentów nie ma wiedzy na temat bio certyfikatu i zakłada, że jest to jedna wielka mistyfikacja. Naszą misją jest uświadomienie konsumentom, że jednostki certyfikujące żywność ekologiczne są wiarygodne. Polacy są wyjątkowo odporni na wszelkie działania reklamowe, więc przed nami długa droga - mówi Sylwester Strużyna.

Jego zdaniem w Polsce barierą rozwoju rynku ekologicznej paradoksalnie jest to, że żywność konwencjonalna jest smaczna. - W USA oraz w krajach Europy Zachodniej w pewnym momencie żywność konwencjonalna stała się tak bardzo przetworzona i bez smaku, że różnice w smaku były diametralne. Stąd w Polsce dłuższa droga do edukacji społeczeństwa - twierdzi prezes Bio Planet.

Jak Bio Planet zamierza budować świadomość eko-konsumentów?

- Byliśmy jednym z inicjatorów założenia Polskiej Izby Żywności Ekologicznej. Prace związane z jej uruchomieniem trwały kilka lat. Udało się nam zebrać ponad 100 podmiotów gospodarczych związanych z żywnością ekologiczną. Izba jest na etapie rejestracji. Głównym i podstawowym celem izby będzie promowanie certyfikowanej żywności ekologicznej w Polsce - dodaje.

Sylwester Strużyna jest zdania, że popularność żywności ekologicznej w Polsce to trend, a nie moda.

- To światowy trend, który wyszedł ze Stanów Zjednoczonych, gdzie ludzie są świadomi tego, że są dwa odrębne systemy rolnictwa i duże różnice miedzy tą żywnością.  Oczywiście w ramach tego trendu są pewne mody na konkretne produkty, które trwają z reguły 2-3 lata. Jednak patrząc na rozwój światowego rynku bio jestem przekonany, że nie jest to przejściowa moda – w końcu w krajach Europy Zachodniej i w USA trend ten trwa już ponad 20 lat - podkreśla.

Spółka Bio Planet wypracowała w I półroczu 2016 r. 56,4 mln zł przychodów ze sprzedaży i 0,43 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 40,8 mln zł i 1,6 mln zł.

Bio Planet konfekcjonuje i dystrybuuje na terenie całej Polski spożywcze produkty ekologiczne. Spółka prowadzi sprzedaż także na rynkach zagranicznych.

Dostarcza na rynek produkty ekologiczne pod własną marką Bio Planet. Jednocześnie dystrybuuje produkty bio szeregu innych marek: Alce Nero, Allos, Bio Planete, Bio Food, Cocoa, Lebensbaum, Natumi, Primaeco, Sobbeke, Terrasana, Vitaquell, Vivani, Wasąg, Yogi Tea, Zwergenwiese.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bio Planet RSS ALERT    /    Sylwester Strużyna RSS ALERT    /    rynek żywności ekologicznej RSS ALERT    /    żywność ekologiczna 2016 RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Anna 2016-09-22 10:30:13
    Od dawna spożywam tylko żywność ekologiczną. Z marką Bio Planet od kilku miesięcy. Produkty są w wygodnych opakowaniach, z czytelną etykietą i przede wszystkim w przystępnej cenie. Natrafiłam na tą markę przypadkowo jak kupowałam surowce kosmetyczne w moim ulubionym sklepie internetowym: www.naturalne-piekno.pl/bio-planet/ Polecam tą żywność każdemu.
  • pracownik 2016-09-28 21:44:23
    ciekawe ile bio planet placi pracownikom na magazynie i czy maja stałą umowe? skoro udaje takiego prozdrowotnego człowieka.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.