Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bio Planet: Barierą eko-rozwoju w Polsce paradoksalnie jest smaczna żywność konwencjonalna

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-09-2016, 12:10
Bio Planet: Barierą eko-rozwoju w Polsce paradoksalnie jest smaczna żywność konwencjonalna
Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet/ fot. Żelazna Studio

- Największym zadaniem producentów eko-żywności jest uświadomienie konsumentom, że zielony listek na produktach bio to nie jest coś, co można kupić za parę tysięcy złotych i używać na produktach, tylko że logo rolnictwa ekologicznego wiąże się z zupełnie innym systemem rolnictwa i że jest to odrębna gałąź gospodarki; odrębna od produkcja żywności konwencjonalnej - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet.

- Nadal ogrom konsumentów nie ma wiedzy na temat bio certyfikatu i zakłada, że jest to jedna wielka mistyfikacja. Naszą misją jest uświadomienie konsumentom, że jednostki certyfikujące żywność ekologiczne są wiarygodne. Polacy są wyjątkowo odporni na wszelkie działania reklamowe, więc przed nami długa droga - mówi Sylwester Strużyna.

Jego zdaniem w Polsce barierą rozwoju rynku ekologicznej paradoksalnie jest to, że żywność konwencjonalna jest smaczna. - W USA oraz w krajach Europy Zachodniej w pewnym momencie żywność konwencjonalna stała się tak bardzo przetworzona i bez smaku, że różnice w smaku były diametralne. Stąd w Polsce dłuższa droga do edukacji społeczeństwa - twierdzi prezes Bio Planet.

Jak Bio Planet zamierza budować świadomość eko-konsumentów?

- Byliśmy jednym z inicjatorów założenia Polskiej Izby Żywności Ekologicznej. Prace związane z jej uruchomieniem trwały kilka lat. Udało się nam zebrać ponad 100 podmiotów gospodarczych związanych z żywnością ekologiczną. Izba jest na etapie rejestracji. Głównym i podstawowym celem izby będzie promowanie certyfikowanej żywności ekologicznej w Polsce - dodaje.

Sylwester Strużyna jest zdania, że popularność żywności ekologicznej w Polsce to trend, a nie moda.

- To światowy trend, który wyszedł ze Stanów Zjednoczonych, gdzie ludzie są świadomi tego, że są dwa odrębne systemy rolnictwa i duże różnice miedzy tą żywnością.  Oczywiście w ramach tego trendu są pewne mody na konkretne produkty, które trwają z reguły 2-3 lata. Jednak patrząc na rozwój światowego rynku bio jestem przekonany, że nie jest to przejściowa moda – w końcu w krajach Europy Zachodniej i w USA trend ten trwa już ponad 20 lat - podkreśla.

Spółka Bio Planet wypracowała w I półroczu 2016 r. 56,4 mln zł przychodów ze sprzedaży i 0,43 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 40,8 mln zł i 1,6 mln zł.

Bio Planet konfekcjonuje i dystrybuuje na terenie całej Polski spożywcze produkty ekologiczne. Spółka prowadzi sprzedaż także na rynkach zagranicznych.

Dostarcza na rynek produkty ekologiczne pod własną marką Bio Planet. Jednocześnie dystrybuuje produkty bio szeregu innych marek: Alce Nero, Allos, Bio Planete, Bio Food, Cocoa, Lebensbaum, Natumi, Primaeco, Sobbeke, Terrasana, Vitaquell, Vivani, Wasąg, Yogi Tea, Zwergenwiese.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pracownik 28-09-2016, 21:44:
ciekawe ile bio planet placi pracownikom na magazynie i czy maja stałą umowe? skoro udaje takiego prozdrowotnego człowieka.
  • Anna 22-09-2016, 10:30:
Od dawna spożywam tylko żywność ekologiczną. Z marką Bio Planet od kilku miesięcy. Produkty są w wygodnych opakowaniach, z czytelną etykietą i przede wszystkim w przystępnej cenie. Natrafiłam na tą markę przypadkowo jak kupowałam surowce kosmetyczne w moim ulubionym sklepie internetowym:
www.naturalne-piekno.pl/bio-planet/
Polecam tą żywność każdemu.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH