Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bio Planet pozyskała 1,8 mln zł z emisji akcji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-12-2014, 12:21

Bio Planet SA, lider w produkcji i dystrybucji produktów ekologicznych w Polsce, zakończył emisję akcji. Spółka uplasowała wszystkie akcje oraz pozyskała nowych dedykowanych inwestorów. Wartość kwoty pozyskanej w ofercie prywatnej wynosi 1,8 mln zł.

Uzyskane środki spółka przeznaczy na pokrycie wymaganej części wkładu własnego kredytu inwestycyjnego, z którego finansuje budowę nowego centrum logistyczno-magazynowego. Realizacja projektu znacząco umocni firmę na pozycji lidera rynku, pozwoli powiększyć ofertę produktową, a także osiągnąć jeszcze lepsze wyniki finansowe. Na przełomie roku spółka złoży dokumenty do GPW z prośbą o wyznaczenie pierwszego dnia notowań na rynku NewConnect.

- Uplasowanie nowej emisji i pozyskane grono akcjonariuszy to bez wątpienia ogromny sukces, który pokazuje, że inwestorzy giełdowi widzą rosnące zainteresowanie produktami ekologicznymi oraz obdarzyli nas zaufaniem. Środki, które pozyskaliśmy, przeznaczymy na budowę specjalistycznego centrum logistycznego o powierzchni 8,8 tys. mkw., dzięki któremu będziemy mogli odpowiedzieć na stale rosnące zapotrzebowanie na nasze produkty
i urzeczywistnić plan prognoz przychodów. Przyczyni się to do wzrostu rentowności spółki, zwiększając tym samym wartość Bio Planet dla akcjonariuszy - mówi Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet SA.

Firma Bio Planet została założona w 2005 roku i działa na rynku produktów ekologicznych od blisko 10 lat. Logo marki jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych w sektorze produktów ekologicznych w Polsce. Certyfikowana żywność, dostarczana do sklepów detalicznych pod marką Bio Planet, zwiększyła swoją popularność wśród konsumentów, poprzez rosnącą sprzedaż z 0,2 mln paczek w 2008 r. do 2,5 mln opakowań w 2013 roku. Spółka systematycznie notuje znaczące wzrosty przychodów. Przychody na koniec września 2014 r. wyniosły 45 mln zł, w porównaniu do 29,7 mln zł za ten sam okres poprzedniego roku. Wyniki finansowe po trzecim kwartale pokazują, że spółka prawie dwukrotnie zwiększyła zysk netto - z 0,53 mln zł w roku 2013 do 1,03 mln zł w bieżącym roku.

- Wzrost przychodów o 52 proc. oraz wzrost zysków o 95 proc. jest dla na niezwykle istotny, zwłaszcza w ujęciu dalszych planów Spółki. W ostatnim okresie poszerzyliśmy swoją ofertę o ponad 450 nowych produktów, co pozwoliło znacząco podnieść jej atrakcyjność oraz przyczyniło się do pozyskania nowych odbiorców. Nieustannie wprowadzamy na rynek nowe produkty - mówi prezes Bio Planet SA, Sylwester Strużyna.

Polski rynek handlu detalicznego produktami rolnictwa ekologicznego szacuje się obecnie na ok. 650 mln zł rocznie, tj. 0,3 proc. całego polskiego handlu detalicznego produktami spożywczymi. Udział Bio Planet SA w rynku żywności ekologicznej w 2014 roku liczonym w cenach hurtowych szacuje się na około 13,4 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.