Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bio Planet: Wzrost przychodów, spadek zysku netto w II kw.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2016, 13:05
Bio Planet: Wzrost przychodów, spadek zysku netto w II kw.
fot. Bio Planet

Spółka Bio Planet wypracowała w I półroczu 2016 r. 56,4 mln zł przychodów ze sprzedaży i 0,43 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 40,8 mln zł i 1,6 mln zł.

Sprzedaż Bio Planet w całym II kwartale 2016 r. wyniosła 27,5 mln zł, co stanowi 36 proc. wzrostu w stosunku do sprzedaży za II kwartał 2015 r., która wynosiła 20,2 mln zł.

Spółka uzyskała w II kwartale 2016 r. zysk netto w wysokości 213 tys. zł, wykazując około 75 proc. spadku w stosunku do wyniku II kwartału 2015 r. kiedy to zysk netto wynosił 841 tys. zł. 

- W ocenie spółki poczynione w ostatnich kwartałach inwestycje – z jednej strony w majątek trwały, z drugiej strony w kadry – umożliwią firmie szybką ekspansję w kolejnych latach, a dzięki niej już w IV kwartale 2016 r. zostanie przywrócona rentowność firmy na satysfakcjonującym dla akcjonariuszy poziomie - informuje zarząd spółki w raporcie.

Kurs euro w II kwartale 2016 r. utrzymywał się na poziomie o 7 proc. wyższym niż w II kwartale 2015 r., tj. 4,40 zł, co przełożyło się na przejściowe obniżenie marży procentowej realizowanej na sprzedaży towarów. Spółka pracuje nad dostosowaniem cen sprzedaży towarów do obecnych kursów euro.

W II kwartale 2016 r. spółka kontynuowała intensywne wprowadzenie nowych produktów do swojej oferty wprowadzając około 300 nowych produktów, m.in. piwo alkoholowe bawarskiego browaru Neumarkter Lammsbrau oraz . jaglane piwo bezglutenowe firmy Schnitzer Brau, mięso z indyka polskiej firmy Limeko, polskie lody wegańskie pod marką Micare. Uruchomiono także paczkowanie nowej serii produktów Bio Planet – Biokąski Bio Planet oraz paczkowanie produktów pod marką Biominki. Oferta Spółki dla sklepów osiągnęła 3 tys. produktów. 

W drugim kwartale 2016 r. spółka wypracowała koncepcję uruchomienia punktu przeładunkowego we Wrocławiu, z którego w 2017 roku będą zaopatrywani klienci z województw dolnośląskiego oraz opolskiego. Nowy punkt zmniejszy zużycie paliwa na 1 tonę towaru dostarczanego do klientów z tego rejonu. Poza tym spółka uruchomiła przedstawicielstwo w Niemczech w Bawarii, którego zadaniem będzie poszukiwanie odbiorców na produkty spółki na terenach niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria, Szwajcaria).

Bio Planet konfekcjonuje i dystrybuuje na terenie całej Polski spożywcze produkty ekologiczne. Spółka prowadzi sprzedaż także na rynkach zagranicznych.

Dostarcza na rynek produkty ekologiczne pod własną marką Bio Planet. W 2013 roku sprzedała 2,5 mln opakowań żywności ekologicznej pod marką Bio Planet. Jednocześnie dystrybuuje produkty bio szeregu innych marek: Alce Nero, Allos, Bio Planete, Bio Food, Cocoa, Lebensbaum, Natumi, Primaeco, Sobbeke, Terrasana, Vitaquell, Vivani, Wasąg, Yogi Tea, Zwergenwiese.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH