Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bio Planet zadebiutuje jutro na NewConnect

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-03-2015, 10:20
Bio Planet zadebiutuje jutro na NewConnect
Sylwester Strużyna, prezes Bio Planet (fot. Newseria)

Spółka Bio Planet, zajmująca się produkcją i dystrybucją żywności ekologicznej, zadebiutuje w środę, 1 kwietnia 2015 r. na rynku NewConnect. W grudniu minionego roku spółka przeprowadziła emisję akcji, w ramach której pozyskała 1,8 mln zł. Uzyskane środki firma przeznaczyła na pokrycie wymaganej części wkładu własnego kredytu inwestycyjnego, z którego finansuje budowę nowego centrum logistyczno-magazynowego.

- NewConnect jest bez wątpienia dużym kamieniem milowym w historii spółki, jednak nie zamierzamy osiadać na laurach i już rozpoczynamy intensywne działania, które mamy nadzieję zaowocują debiutem na parkiecie głównym Giełdy Papierów Wartościowych w niedługim odstępie czasu. Jak pokazują wyniki finansowe spółki nasz model biznesowy jest skuteczny i przynosi oczekiwane rezultaty, które przekładają się na rozwój i ekspansję firmy” – komentuje Sylwester Strużyna, prezes Bio Planet.

Spółka przy okazji debiutu przedstawiła swoje wyniki finansowe za 2014 rok. Firma zanotowała znaczący wzrost przychodów w porównaniu do wyników osiąganych w latach ubiegłych. Ostateczny przychód spółki na koniec 2014 roku wyniósł  63,1 mln zł w porównaniu do przychodu na poziomie 42,8 mln zł osiągniętego na koniec 2013 roku. W analizowanym okresie spółka zdołała również zwiększyć poziom zysku netto, który na zakończenie 2014 roku wyniósł 1,5 mln zł w porównaniu z zyskiem netto na poziomie 1,1 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej.

- Od 10 lat realizujemy założone, długofalowe cele, które przynoszą zamierzone efekty o czym świadczą ostatnie cztery bardzo dynamiczne lata rozwoju firmy. Rynek żywności ekologicznej w Polsce będzie rósł o 20 proc. rocznie, co pozwala na tworzenie optymistycznych prognoz i kontynuowania ekspansji na rynku - mówi Strużyna.

Bio Plane aktualnie buduje specjalistyczne centrum logistyczno-magazynowe, które ma przyczynić się do zwiększenia oferowanego asortymentu do 5 tys. produktów (w portfolio spółki obecnie znajduje się ok. 2,1 tys. pozycji). Inwestycja o łącznej powierzchni 8,8 tys. mkw. została zabudżetowana na lączną kwotę 16,9 mln zł. Spółka na realizację projektu zaciągnęła długoterminowy kredyt inwestycyjny na kwotę 12 mln zł. Resztę środków firma pokryje ze środków własnych i środków pozyskanych z emisji akcji przed debiutem na NewConnect. Planowany termin zakończenia budowy zaplanowano na trzeci kwartał 2015 roku.

Najważniejszymi obecnie kanałami dystrybucji dla firmy są indywidualne oraz sieciowe sklepy ekologiczne, a także konwencjonalne sklepy ogólnospożywcze takie jak Piotr i Paweł, Alma, Marcpol, Intermarche, E.Leclerc oraz Tesco. Dodatkowo firma współpracuje z sektorem HoReCa oraz hurtowniami regionalnymi.

Udział Bio Planet w rynku żywności ekologicznej w 2014 roku, liczonym w cenach hurtowych, szacuje się na około 13,4 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.