Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Borówka nie jest czymś anonimowym, musi mieć brand (wideo)

Jaka jest i powinna być rola plantatora w promocji i kreowaniu rynku owoców? Czy plantatorzy powinni się w to angażować? Czy ktoś inny może plantatorów zastąpić? Dla konsumentów coraz ważniejsze jest pochodzenie żywności, wiedza o tym przez kogo i jak jest produkowana - przekonują do tego przedstawiciele Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Borówka nie jest czymś anonimowym, musi mieć brand (wideo)
pixabay.com

- Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś to robił za plantatorów. To jest interes plantatorów. To jest ich produkt. Borówka nie jest czymś anonimowym, musi mieć brand - trzeba pokazać, że za tą borówką stoi ciężka praca konkretnej osoby. Chcąc rozwijać produkcję, musimy edukować klientów. Nie wyobrażam sobie żeby ktoś produkował coś zupełnie innego – na przykład meble, nie mając pomysłu, jak to sprzedać. Tak samo jest tutaj. Nie można produkować owoców i nie mieć pomysłu co dalej, komu to sprzedać, jak zarekomendować. To zdecydowanie jest rola plantatorów. Oczywiście potrzebne jest wsparcie – handlowców, czy to supermarketów, czy rynków hurtowych, cateringu. Ale rola plantatorów jest podstawowa. Więc jeszcze jest dużo pracy przed nami – mówi Dominik Woźniak, Rajpol.

 

- Najważniejsze jest to, żeby jak największe rzesze ludzi znały ten produkt, żeby konsumenci byli świadomi, jak wygląda produkcja, żeby wiedzieli skąd się to bierze. Nie będą tego wiedzieli, dopóki plantatorzy nie zaczną tej wiedzy promować, nie będą uczestniczyli w programach, nie będą dokładać swoich cegiełek do promocji borówki. Musi się to zacząć przede wszystkim od plantatorów – mówi Jarosław Baniak, plantator z Bochni.

- Mogą wnieść bardzo dużo. Od nich się wszystko zaczyna generalnie. Oni mają wiedzę. Oni mogą swój wizerunek przedstawić w sposób bardzo pozytywny. Mogą pokazać swoje plantacje. Mogą w ten sposób uczestniczyć jakby w krajobrazie, jaki tworzy borówka i przekazywać to ludziom – dodaje Baniak.

Walory odżywcze borówki są jej wielkim atutem. Określenie „owoc XXI wieku oznacza, że borówka może wpłynąć na jakość naszego życia. O jej jakości opowiadają plantatorzy. O podejściu do produkcji, o wartościach, ambicjach i całorocznym wysiłku producenta.

- Owoce jagodowe zawierają dużo składników tak zwanej żywności funkcjonalnej, czyli żywności, która służy nie do jedzenia, tylko do odżywania. Więc jak się odżywiamy, to mamy mieć lepsze samopoczucie, lepszą kondycję organizmu. A na to wszystko, co jest w pudełku składa się wysiłek producenta – mówi dr Paweł Krawiec z Katedry Sadownictwa i Szkółkarstwa Wydziału Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.203.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.