Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Bracia Sadownicy: budowa marki owoców ma biznesowy sens (wywiad)

- Razem z bratem wychowywaliśmy się w sadzie, obserwowaliśmy ten biznes przez długie lata. Podczas studiów zastanawiałem się i toczyłem dyskusje z ekspertami, czy jest możliwe stworzenie markowych produktów na bazie jabłek. Uznaliśmy, że budowa marki ma biznesowy sens, pod warunkiem że będzie miała szerokie portfolio na bazie produktu bazowego, jakim jest jabłko - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Adam Jędrzejewski, współtwórca marki Bracia Sadownicy.

Bracia Sadownicy: budowa marki owoców ma biznesowy sens (wywiad)
fot. materiały prasowe

Marka Bracia Sadownicy została stworzona przez Adama i Pawła. To prawdziwa historia dwóch braci, których rodzina od pokoleń zajmuje się sadownictwem, prowadząc sad w Śmiłowicach na Kujawach. To marka promująca wartość polskich, markowych produktów jabłkowych: zarówno owoców, jak i ich przetworów. W ofercie są zarówno świeże jabłka, jak i produkty przygotowane na ich bazie. Wszystkie oparte są na sokach NFC, czyli nie z koncentratu, bez dodatku cukru.

Marka Bracia Sadownicy pojawiła się na rynku na początku 2018 r. Jaki to był rok dla firmy? Czy nadzieje i oczekiwania, jakie założyciele firmy mieli wobec rynku i konsumentów startując, były realne i się zmaterializowały?

Adam Jędrzejewski: Wprowadzaliśmy nową markę na rynek z dużymi nadziejami, ale i obawami. Wierzyliśmy w historię za nią stojącą oraz w nasze produkty. Od pokoleń zajmujemy się sadownictwem, wprowadzenie marki było poprzedzone 2-letnimi przygotowaniami. Jesteśmy ekspertami od jabłek, ale chcieliśmy poznać trendy rynkowe i konsumenckie – dziś mogę powiedzieć, że znamy lepiej naszych konsumentów. W przypadku jabłek wchodziliśmy w kategorię generyczną, w przypadku soków – w segment zdominowany przez dużych graczy.

Postawiliśmy na lokalność, zdrowie i kreatywność w tworzeniu produktów i marki. Z jednej strony nasze produkty to krótki skład, niski stopień przetworzenia, bez dodatku cukru, na bazie soków tłoczonych na zimno, w szklanych opakowaniach. Droga miedzy owocem a produktem finalnym jest w naszym przypadku bardzo krótka.

Z drugiej strony nasze butelki mają czyste etykiety, komunikujące produkty w sposób przyjazny dla konsumenta. To, co jednak chyba najbardziej przyciąga konsumentów to ciekawe połączenia smakowe. W produktach przetworzonych łączymy jabłka z innymi owocami, przyprawami – m. in. z pigwą, agrestem, śliwkami, kwiatem bzu, czarną porzeczką, żurawiną, imbirem.

Pozytywny odbiór rynku przerósł nasze skromne oczekiwania, zarówno jeśli chodzi o sieci handlowe, jak i konsumentów. Dostajemy bardzo pozytywne komentarze dotyczący produktów i ich smaków. Nasza młoda firma została już doceniona, dostajemy pierwsze nagrody konsumenckie i biznesowe.

To był bardzo pracowity i intensywny rok, budowaliśmy dystrybucje, wdrażaliśmy nowe linie produktowe: Gęste Jabłko i Grzane Jabłko. Udało nam się przekonać do naszej marki, takich graczy sieciowych, jak: Żabka, Auchan, Lidl, Biedronka, Kaufland, Netto, czy Carrefour.

więcej informacji:

Bracia Sadownicy RSS ALERT    /    Adam Jędrzejewski RSS ALERT    /    przetwórstwo jabłek RSS ALERT    /    soki RSS ALERT    /    jabłka RSS ALERT    /    markowe owoce RSS ALERT    /    markowe jabłka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.133.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.