Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Były prezes Jago: Polski rynek mrożonek ma ogromny potencjał rozwoju

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2010, 13:54
Były prezes Jago: Polski rynek mrożonek ma ogromny potencjał rozwoju

- Ogólną wartość rynku mrożonek nie budują wyłącznie lody, frytki i groszek mrożony. Przesunięcie popytu w kierunku wyrobów wysoko przetworzonych, jest ściśle limitowane kryterium przychodowości konsumentów oraz budowaniem nowych nawyków konsumenckich - mówi Zbigniew Mendel.

Jakie są perspektywy rozwoju branży mrożonkowej w Polsce w porównaniu z innymi krajami Europy?

Zbigniew Mendel, były prezes Jago, prezes i właściciel firmy Mendel Company, były prezes Jago: Pytanie o perspektywy branży to pytanie o siłę nabywczą konsumentów. W wymiarze globalnym tendencja jest oczywista: w Polsce istnieją ogromne rezerwy rozwojowe z uwagi na dotychczasową wielkość spożycia istotnie odbiegającą od wzorców zachodnich. Przyzwyczajenie konsumentów limituje jednak kryterium dochodowe: mrożonki nie stanowią kategorii mieszczącej się w podstawowym koszyku zakupów Polaka, znajdują także wiele substytutów. Dochód rozporządzalny pozostający w dyspozycji przeciętnego polskiego konsumenta, zadecyduje o atrakcyjności branży i kondycji wszystkich podmiotów w niej funkcjonujących.

Istotny wpływ na poziom konsumpcji ma sektor HoReCa. Z dostępnych danych można wnioskować, że sektor restauracyjny także istotnie ucierpiał na skutek kryzysu, a to w sposób oczywisty przenosi się na konsumpcję mrożonek.

Czy branża mrożonek w Polsce będzie i Pana zdaniem powinna zmierzać do konsolidacji?

Konsolidacja - przede wszystkim dystrybucji - w branży mrożonek to oczywisty i oczekiwany, oraz obiektywny dziejowo determinizm. Równocześnie jednak istotne jest jedno zastrzeżenie: rynek, w rozumieniu każdy rynek nie zna w praktyce pojęcia całkowitego monopolu. W Polsce jest miejsce na 3 - 4 struktury funkcjonalne o ogólnopolskim charakterze, oraz sieć podmiotów o lokalnym lub regionalnym charakterze, często operujących na rynku niszowym. Odrębną kwestią pozostaje formuła współpracy tych niezależnych podmiotów.

Klucz do konsolidacji znajduje się u liderów rynkowych po stronie producentów, zwłaszcza zaś producentów lodów. To te podmioty dysponujące de facto bazą materialną dystrybucji, sprawną siecią sprzedaży ze wsparciem informatycznym i markowym produktem, są w stanie i powinny odegrać kluczową rolę w zmianie jakościowej organizacji dystrybucji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 637) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH