Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Były prezes Jago: Polski rynek mrożonek ma ogromny potencjał rozwoju

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2010, 13:54
Były prezes Jago: Polski rynek mrożonek ma ogromny potencjał rozwoju

- Ogólną wartość rynku mrożonek nie budują wyłącznie lody, frytki i groszek mrożony. Przesunięcie popytu w kierunku wyrobów wysoko przetworzonych, jest ściśle limitowane kryterium przychodowości konsumentów oraz budowaniem nowych nawyków konsumenckich - mówi Zbigniew Mendel.

Jakie są perspektywy rozwoju branży mrożonkowej w Polsce w porównaniu z innymi krajami Europy?

Zbigniew Mendel, były prezes Jago, prezes i właściciel firmy Mendel Company, były prezes Jago: Pytanie o perspektywy branży to pytanie o siłę nabywczą konsumentów. W wymiarze globalnym tendencja jest oczywista: w Polsce istnieją ogromne rezerwy rozwojowe z uwagi na dotychczasową wielkość spożycia istotnie odbiegającą od wzorców zachodnich. Przyzwyczajenie konsumentów limituje jednak kryterium dochodowe: mrożonki nie stanowią kategorii mieszczącej się w podstawowym koszyku zakupów Polaka, znajdują także wiele substytutów. Dochód rozporządzalny pozostający w dyspozycji przeciętnego polskiego konsumenta, zadecyduje o atrakcyjności branży i kondycji wszystkich podmiotów w niej funkcjonujących.

Istotny wpływ na poziom konsumpcji ma sektor HoReCa. Z dostępnych danych można wnioskować, że sektor restauracyjny także istotnie ucierpiał na skutek kryzysu, a to w sposób oczywisty przenosi się na konsumpcję mrożonek.

Czy branża mrożonek w Polsce będzie i Pana zdaniem powinna zmierzać do konsolidacji?

Konsolidacja - przede wszystkim dystrybucji - w branży mrożonek to oczywisty i oczekiwany, oraz obiektywny dziejowo determinizm. Równocześnie jednak istotne jest jedno zastrzeżenie: rynek, w rozumieniu każdy rynek nie zna w praktyce pojęcia całkowitego monopolu. W Polsce jest miejsce na 3 - 4 struktury funkcjonalne o ogólnopolskim charakterze, oraz sieć podmiotów o lokalnym lub regionalnym charakterze, często operujących na rynku niszowym. Odrębną kwestią pozostaje formuła współpracy tych niezależnych podmiotów.

Klucz do konsolidacji znajduje się u liderów rynkowych po stronie producentów, zwłaszcza zaś producentów lodów. To te podmioty dysponujące de facto bazą materialną dystrybucji, sprawną siecią sprzedaży ze wsparciem informatycznym i markowym produktem, są w stanie i powinny odegrać kluczową rolę w zmianie jakościowej organizacji dystrybucji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH