Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Cały wywiad z prezesem Heinz Polska

  • Autor: Magdalena Brzózka, Łukasz Stępniak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-04-2011, 12:59
Cały wywiad z prezesem Heinz Polska
Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska

Z Adamem Dyszyńskim, prezesem firmy Heinz Polska, o kryzysie, drogich surowcach, planach rozwoju firmy, wynikach finansowych i akwizycjach rozmawia serwis www.portalspozywczy.pl.

Jaki był dla branży przetwórstwa warzywnego i dla firmy Heinz ubiegły, podobno kryzysowy rok? Co się wydarzyło w Heinzu?

Ubiegły rok na pewno był trudny dla całej branży spożywczej. Zauważalny był spadek dynamiki wzrostów w wielu kategoriach, zwłaszcza w porównaniu do bardzo dobrych kilku poprzednich lat. Jeśli popatrzymy na sprzedaż detaliczną produktów spożywczych w ubiegłym roku, to w cenach bieżących o kilka procent wzrosła, jednak w cenach stałych widać spadki. Na podstawie tego można stwierdzić, że konsumenci ograniczają ilość spożywanego jedzenia i wydatki na produkty spożywcze. Branży nie pomagały też niekorzystne trendy w obszarze kosztów, w szczególności w przypadku surowców, których ceny nadal są zupełnie niestabilne. Patrząc na cały rynek, najbardziej ucierpiał segment dań gotowych.

Myślę, że wynika to z faktu, że konsumenci szukając oszczędności rezygnowali z kupowania gotowych dań i przestawili się na gotowanie w domu. Widzieliśmy też w ubiegłym roku dość silny negatywny trend w gastronomii, odczuwalny na całym świecie. Konsumenci chcąc oszczędzać rezygnowali z jedzenia poza domem. Jednak na przykład w kategorii sosów tendencje były całkiem dobre. Ubiegły rok był nietypowy także pod względem optymizmu konsumentów. Do lata 2010 r. nastroje się poprawiały, by potem znów się pogorszyć, co nie do końca da się wytłumaczyć jednoznacznie. Czynników zapewne było kilka: katastrofa smoleńska, zmiany VAT, wahania pogody.

Możemy więc być zadowoleni, że nasza sprzedaż w ubiegłym roku według wstępnych szacunków wzrosła o kilka procent. W 2009 r. osiągnęliśmy przychody ze sprzedaży na poziomie 478 mln zł, w ubiegłym nieco ponad 493 mln zł.

Czy możemy mówić już o tym w czasie przeszłym? Czy te problemy jeszcze się nie skończyły?

Obecnie w końcu widać pierwsze oznaki ożywienia, ale wydaje się, że branży spożywczej jeszcze daleko do dwucyfrowych wzrostów sprzed wyhamowania. Spodziewamy się, że może być trochę lepiej niż w ubiegłym roku i oczekujemy umiarkowanego, stabilnego przyrostu. Jednak chyba jak wszyscy czekamy na mocniejsze odbicie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 062) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH