REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carum: Chcemy wejść z naszymi przyprawami do większych sieci handlowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2015, 13:34
Carum: Chcemy wejść z naszymi przyprawami do większych sieci handlowych
fot. Fotolia

- Popyt na przyprawy powinien umiarkowanie rosnąć, szczególnie na nowe jeszcze nie znane w Polsce przyprawy różnych kuchni egzotycznych z dalekiego wschodu czy Ameryki łacińskiej. Zakładamy również wolniejszy lecz rosnący popyt na tradycyjne przyprawy znane od dawna takich jak majeranek czy pieprz - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Zbigniew Mariański, współwłaściciel firmy Carum.

REKLAMA

W 2013 r. firma Carum ukończyła inwestycję, która realizowana była w ramach projektu dofinansowanego z unijnych dotacji.

- Udało się nam pozyskać niemal milion złotych na rozbudowę zakładu oraz zakup nowoczesnej linii produkcyjnej, co w rezultacie pozwoliło na wprowadzenie nowych produktów na rynek. W 2014 r. poszerzaliśmy paletę produktów o nowe opakowania, które zawierają strunę i dno doypack (specjalne dno, które umożliwia stawianie saszetek). Wprowadziliśmy nowe opakowania na m.in. pieprz mielony, ziarnisty, ziele angielskie, paprykę, cukier wanilinowy. W 2015 r. będziemy dalej rozszerzać paletę produktów o nowe wygodne w użytkowaniu opakowania. Planujemy wprowadzić nowe opakowania na mieszanki przyprawowe m.in. przyprawa do kurczaka oraz inne przyprawy jednorodne typu: zioła, majeranek, liść laurowy - zapewnia Zbigniew Mariański.

Największym wyzwaniem firmy Carum na 2015 r. jest wejście z produktami do większych dystrybutorów i sieci handlowych. Obecnie produkty tej firmy można jedynie spotkać w mniejszych sklepach i w lokalnych sieciach marketów. Spółka zamierza nawiązać współprace z nowymi dystrybutorami i zwiększyć zasięg swoich produktów. Do końca przyszłego roku planuje aktywną współpracę z co najmniej dwoma dużymi sieciami handlowymi.

- Rok 2014 r. był dla nas rokiem wprowadzania nowych opakowań na obecny asortyment, a także reorganizacji spowodowanej nową linią technologiczną. Odnotowaliśmy 10 proc. wzrost przychodów w stosunku do 2013 r. Oczekujemy, iż w 2015 r. wzrost przychodów wyniesie ok. 20 proc. r/r ze względu na wprowadzenie nowych produktów do asortymentu oraz aktywizacji działań sprzedażowych i pozyskanie nowych dystrybutorów. Zysk w 2014 r. w stosunku do 2013 r. pozostał na podobnym poziomie - dodaje.

W tym roku i kolejnych latach firma Carum liczy na własny potencjał rozwoju oraz kolejne inwestycje przy udziale dotacji unijnych. - Interesują nas dotacje na Badanie i Rozwój, które w 2014-2020 roku będą dostępne dla przedsiębiorców z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa Śląskiego - mówi Zbigniew Mariański.


KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH