Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carum: Chcemy wejść z naszymi przyprawami do większych sieci handlowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2015, 13:34
Carum: Chcemy wejść z naszymi przyprawami do większych sieci handlowych
fot. Fotolia

- Popyt na przyprawy powinien umiarkowanie rosnąć, szczególnie na nowe jeszcze nie znane w Polsce przyprawy różnych kuchni egzotycznych z dalekiego wschodu czy Ameryki łacińskiej. Zakładamy również wolniejszy lecz rosnący popyt na tradycyjne przyprawy znane od dawna takich jak majeranek czy pieprz - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Zbigniew Mariański, współwłaściciel firmy Carum.

W 2013 r. firma Carum ukończyła inwestycję, która realizowana była w ramach projektu dofinansowanego z unijnych dotacji.

- Udało się nam pozyskać niemal milion złotych na rozbudowę zakładu oraz zakup nowoczesnej linii produkcyjnej, co w rezultacie pozwoliło na wprowadzenie nowych produktów na rynek. W 2014 r. poszerzaliśmy paletę produktów o nowe opakowania, które zawierają strunę i dno doypack (specjalne dno, które umożliwia stawianie saszetek). Wprowadziliśmy nowe opakowania na m.in. pieprz mielony, ziarnisty, ziele angielskie, paprykę, cukier wanilinowy. W 2015 r. będziemy dalej rozszerzać paletę produktów o nowe wygodne w użytkowaniu opakowania. Planujemy wprowadzić nowe opakowania na mieszanki przyprawowe m.in. przyprawa do kurczaka oraz inne przyprawy jednorodne typu: zioła, majeranek, liść laurowy - zapewnia Zbigniew Mariański.

Największym wyzwaniem firmy Carum na 2015 r. jest wejście z produktami do większych dystrybutorów i sieci handlowych. Obecnie produkty tej firmy można jedynie spotkać w mniejszych sklepach i w lokalnych sieciach marketów. Spółka zamierza nawiązać współprace z nowymi dystrybutorami i zwiększyć zasięg swoich produktów. Do końca przyszłego roku planuje aktywną współpracę z co najmniej dwoma dużymi sieciami handlowymi.

- Rok 2014 r. był dla nas rokiem wprowadzania nowych opakowań na obecny asortyment, a także reorganizacji spowodowanej nową linią technologiczną. Odnotowaliśmy 10 proc. wzrost przychodów w stosunku do 2013 r. Oczekujemy, iż w 2015 r. wzrost przychodów wyniesie ok. 20 proc. r/r ze względu na wprowadzenie nowych produktów do asortymentu oraz aktywizacji działań sprzedażowych i pozyskanie nowych dystrybutorów. Zysk w 2014 r. w stosunku do 2013 r. pozostał na podobnym poziomie - dodaje.

W tym roku i kolejnych latach firma Carum liczy na własny potencjał rozwoju oraz kolejne inwestycje przy udziale dotacji unijnych. - Interesują nas dotacje na Badanie i Rozwój, które w 2014-2020 roku będą dostępne dla przedsiębiorców z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa Śląskiego - mówi Zbigniew Mariański.


Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH