Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Copa - Cogeca popiera politykę promocji unijnych produktow

Komitety Copa-Cogeca (europejska organizacja zrzeszająca rolnicze związki zawodowe i organizacje spółdzielcze, powstała w 1962 w wyniku połączenia COPA - Komitetu Rolniczych Organizacji Związkowych z COGECA - Głównym Komitetem Spółdzielczości Rolniczej, która ma za zadanie reprezentować interesy rolników w UE) zaaprobowała ostatni raport Komisji Europejskiej w sprawie kontroli instrumentów promocji produktów rolnych - informuje FAMMU/FAPA.

Komisja Europejska przyjęła taki raport w sprawie dostarczania informacji oraz instrumentów promocji produktów rolnych na rynku wewnętrznym i w krajach trzecich. Jak poinformowano, w sumie przez okres 4 lat - lata 2006-2010 na programy promujące unijne produkty rolne, tak na rynku unijnym, jak również poza nim wydano w sumie 250,5 mln euro, a czego 57,6 mln euro to suma skierowana na wsparcie na
rynkach trzecich. Ponadto komitety Copa-Cogeca za niezwykle udane postrzegają rezultaty kampanii promocyjnej na rzecz ekologicznego rolnictwa, prowadzonej w latach 2006 - 2009.

Obecna polityka w zakresie informacji i promocji będzie zrewidowana jednocześnie z negocjacjami w sprawie przyszłości Wspólnej Polityki Rolnej po 2013 roku. Ponadto jak pokazuje raport, w latach 2006-2010 doszło do przyspieszenia tempa wdrażania przyjętych programów promocyjnych, a w omawianym okresie na sektor owocowo-warzywnych skierowano aż 30 programów wspierających. Komitety Copa-Cogeca są zadowolone między innymi z faktu, że Komisja ma zamiar przeprowadzić reformę wspólnotowej legislacji w zakresie promocji. Ponadto Copa-Cogeca chcą ściśle współpracować z Komisją w tej sprawie.

Zdaniem Komitetów, potrzeba więcej instrumentów, aby promować unijne produkty oraz aby poprawić ich konkurencyjność na światowym i wewnętrznym, rynku. Jak wynika z raportu, w okresie ostatnich 4 lat wydatki na promocję ukierunkowane zostały na wsparciu popytu na rynku wewnętrznym a programy wspierające unijne produkty na rynkach trzecich stanowiły jedynie 27% łącznej liczby prowadzonych kampanii
struktura towarowa importu ziemniaki promocyjnych.

Komitety Copa-Cogeca uważają, że europejskie produkty rolne to produkty bardzo wysokiej jakości, które respektują najwyższe na świecie normy produkcji. A tej sprawie należy poświęcić znacznie więcej niż dotychczasowo uwagi. Wspomniano również o poprawie przepływu informacji oraz koordynacji pomiędzy państwami członkowskimi a Komisją.

Ponadto, potrzebny jest program promocji rolnictwa ekologicznego, ukierunkowany na konsumentów. W 2010 roku łącznie na unijne kampanie promocyjne produktów rolnych przeznaczono 57,2 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

produkty rolne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.