Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Copa - Cogeca popiera politykę promocji unijnych produktow

  • Autor: FAMMU/FAPA
  • Data: 16-12-2010, 09:54

Komitety Copa-Cogeca (europejska organizacja zrzeszająca rolnicze związki zawodowe i organizacje spółdzielcze, powstała w 1962 w wyniku połączenia COPA - Komitetu Rolniczych Organizacji Związkowych z COGECA - Głównym Komitetem Spółdzielczości Rolniczej, która ma za zadanie reprezentować interesy rolników w UE) zaaprobowała ostatni raport Komisji Europejskiej w sprawie kontroli instrumentów promocji produktów rolnych - informuje FAMMU/FAPA.

Komisja Europejska przyjęła taki raport w sprawie dostarczania informacji oraz instrumentów promocji produktów rolnych na rynku wewnętrznym i w krajach trzecich. Jak poinformowano, w sumie przez okres 4 lat - lata 2006-2010 na programy promujące unijne produkty rolne, tak na rynku unijnym, jak również poza nim wydano w sumie 250,5 mln euro, a czego 57,6 mln euro to suma skierowana na wsparcie na
rynkach trzecich. Ponadto komitety Copa-Cogeca za niezwykle udane postrzegają rezultaty kampanii promocyjnej na rzecz ekologicznego rolnictwa, prowadzonej w latach 2006 - 2009.

Obecna polityka w zakresie informacji i promocji będzie zrewidowana jednocześnie z negocjacjami w sprawie przyszłości Wspólnej Polityki Rolnej po 2013 roku. Ponadto jak pokazuje raport, w latach 2006-2010 doszło do przyspieszenia tempa wdrażania przyjętych programów promocyjnych, a w omawianym okresie na sektor owocowo-warzywnych skierowano aż 30 programów wspierających. Komitety Copa-Cogeca są zadowolone między innymi z faktu, że Komisja ma zamiar przeprowadzić reformę wspólnotowej legislacji w zakresie promocji. Ponadto Copa-Cogeca chcą ściśle współpracować z Komisją w tej sprawie.

Zdaniem Komitetów, potrzeba więcej instrumentów, aby promować unijne produkty oraz aby poprawić ich konkurencyjność na światowym i wewnętrznym, rynku. Jak wynika z raportu, w okresie ostatnich 4 lat wydatki na promocję ukierunkowane zostały na wsparciu popytu na rynku wewnętrznym a programy wspierające unijne produkty na rynkach trzecich stanowiły jedynie 27% łącznej liczby prowadzonych kampanii
struktura towarowa importu ziemniaki promocyjnych.

Komitety Copa-Cogeca uważają, że europejskie produkty rolne to produkty bardzo wysokiej jakości, które respektują najwyższe na świecie normy produkcji. A tej sprawie należy poświęcić znacznie więcej niż dotychczasowo uwagi. Wspomniano również o poprawie przepływu informacji oraz koordynacji pomiędzy państwami członkowskimi a Komisją.

Ponadto, potrzebny jest program promocji rolnictwa ekologicznego, ukierunkowany na konsumentów. W 2010 roku łącznie na unijne kampanie promocyjne produktów rolnych przeznaczono 57,2 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH