REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Członek zarządu Unilever: Mamy już 50 proc. udziału w rynku fiksów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 22-06-2012, 15:43
Członek zarządu Unilever: Mamy już 50 proc. udziału w rynku fiksów
Michał Mrowiec, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Unilever Polska

Ulilever Polska ma już połowę polskiego rynku fiksów, a w bulionach posiada około 44 proc. udziałów. Zdaniem członka zarządu firmy Michała Mrowca, rynek fiksów nie będzie już rósł tak dynamicznie jak w ubiegłych latach.

REKLAMA

- Nasze udziały w rynku fiksów szacujemy na poziomie 50 proc., w rynku bulionów jest to blisko 44 proc. To są zdecydowanie pozycje lidera - mówi Michał Mrowiec w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- W herbatach mamy blisko 40 proc. udziałów, w lodach ponad 30 proc., a w żelach pod prysznic blisko 15 proc. - dodaje.

Jak podkreśla nasz rozmówca, przez kilka poprzednich kilka lat segment fiksów rósł bardzo dynamicznie, na skutek wzrostu penetracji tej kategorii. - Wiele gospodarstw domowych nie korzystało z tego typu produktów, ale przekonało się do nich, doceniło to, że mogą one ułatwić proces przygotowania posiłku w domu. Przy obecnym tempie życia ta kategoria powiększała się znajdując akceptację w coraz większej liczbie gospodarstw domowych - tłumaczy Michał Mrowiec.

- Dziś osiągnęliśmy dość wysoki poziom penetracji i ta droga wzrostu zaczyna być już ograniczona. Teraz musimy wchodzić w innowacje, bądź dążyć do tego, by te produkty były częściej wykorzystywane w gospodarstwach domowych. To też robimy, jednak nie spodziewamy się już takiej dynamiki, jak w ubiegłych latach, po 20-25 proc. - dodaje.

Spółka informowała wcześniej, że udało jej się zwiększyć udziały rynkowe w majonezach. To nie jedyna kategoria, w której Unilever rośnie dynamicznie. Michał Mrowiec zauważa, że Unilever Polska dość szybko zdobył dużą część rynku męskich żeli pod prysznic.

- W ciągu półtora od wprowadzenia tego produktu na rynek, dziś jesteśmy jednym z liderów w tej kategorii. Zbudowaliśmy swoje udziały od zera. Ostatnie badania pokazują też bardzo dobrą dynamikę udziałów rynkowych Unilevera w kategorii dezodorantów - mówi nasz rozmówca.

Unilever, tak jak do tej pory, zamierza inwestować w marketing. - Zawsze byliśmy silni w części marketingowej i to się nie zmieni. Inwestujemy w nasze marki, bo marki są tym, na czym budujemy swój biznes - mówi Michał Mrowiec.

- Niezależnie od tego, jedną z kluczowych rzeczy jest poziom egzekucji - sposób, w jaki przygotowane marketingowo marki są wprowadzane potem w życie i dostarczane konsumentowi na poziomie sklepu. To jest coś, nad czym pracujemy z sukcesem od kilku lat - dodaje.

(Dane rynkowe: Unilever za Nielsen: Sprzedaż wartościowa w Polsce w okresie kwiecień 2011 - marzec 2012)

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH