Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Członek zarządu Unilever: Mamy już 50 proc. udziału w rynku fiksów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 22-06-2012, 15:43
Członek zarządu Unilever: Mamy już 50 proc. udziału w rynku fiksów
Michał Mrowiec, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Unilever Polska

Ulilever Polska ma już połowę polskiego rynku fiksów, a w bulionach posiada około 44 proc. udziałów. Zdaniem członka zarządu firmy Michała Mrowca, rynek fiksów nie będzie już rósł tak dynamicznie jak w ubiegłych latach.

- Nasze udziały w rynku fiksów szacujemy na poziomie 50 proc., w rynku bulionów jest to blisko 44 proc. To są zdecydowanie pozycje lidera - mówi Michał Mrowiec w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- W herbatach mamy blisko 40 proc. udziałów, w lodach ponad 30 proc., a w żelach pod prysznic blisko 15 proc. - dodaje.

Jak podkreśla nasz rozmówca, przez kilka poprzednich kilka lat segment fiksów rósł bardzo dynamicznie, na skutek wzrostu penetracji tej kategorii. - Wiele gospodarstw domowych nie korzystało z tego typu produktów, ale przekonało się do nich, doceniło to, że mogą one ułatwić proces przygotowania posiłku w domu. Przy obecnym tempie życia ta kategoria powiększała się znajdując akceptację w coraz większej liczbie gospodarstw domowych - tłumaczy Michał Mrowiec.

- Dziś osiągnęliśmy dość wysoki poziom penetracji i ta droga wzrostu zaczyna być już ograniczona. Teraz musimy wchodzić w innowacje, bądź dążyć do tego, by te produkty były częściej wykorzystywane w gospodarstwach domowych. To też robimy, jednak nie spodziewamy się już takiej dynamiki, jak w ubiegłych latach, po 20-25 proc. - dodaje.

Spółka informowała wcześniej, że udało jej się zwiększyć udziały rynkowe w majonezach. To nie jedyna kategoria, w której Unilever rośnie dynamicznie. Michał Mrowiec zauważa, że Unilever Polska dość szybko zdobył dużą część rynku męskich żeli pod prysznic.

- W ciągu półtora od wprowadzenia tego produktu na rynek, dziś jesteśmy jednym z liderów w tej kategorii. Zbudowaliśmy swoje udziały od zera. Ostatnie badania pokazują też bardzo dobrą dynamikę udziałów rynkowych Unilevera w kategorii dezodorantów - mówi nasz rozmówca.

Unilever, tak jak do tej pory, zamierza inwestować w marketing. - Zawsze byliśmy silni w części marketingowej i to się nie zmieni. Inwestujemy w nasze marki, bo marki są tym, na czym budujemy swój biznes - mówi Michał Mrowiec.

- Niezależnie od tego, jedną z kluczowych rzeczy jest poziom egzekucji - sposób, w jaki przygotowane marketingowo marki są wprowadzane potem w życie i dostarczane konsumentowi na poziomie sklepu. To jest coś, nad czym pracujemy z sukcesem od kilku lat - dodaje.

(Dane rynkowe: Unilever za Nielsen: Sprzedaż wartościowa w Polsce w okresie kwiecień 2011 - marzec 2012)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH