REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czy torebki zrewolucjonizują kategorię zup gotowych w Polsce?

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 28-04-2015, 14:29
Czy torebki zrewolucjonizują kategorię zup gotowych w Polsce?
fot. shutterstock

Polacy polubili gotowe zupy i na razie najchętniej sięgają po suche warianty. Jednak dla konsumentów w całej Europie, w tym również w Polsce, coraz istotniejsze jest to, by posiłek zawierał m.in. świeże składniki i miał wygodne opakowanie. Gotowe zupy w torebkach mają więc szansę zrewolucjonizować segment zup gotowych do spożycia – wynika z badania firmy Mintel.

REKLAMA

W Europie plastikowe pojemniki, puszki i kartony zdominowały segment gotowych zup, jednak od 2010 roku nowe formaty rewolucjonizują tę kategorię spożywczego rynku. Gotowe dania - zupy w torebkach - są często pozycjonowane jako produkty premium - wynika z raportu firmy Mintel.

Zupy w torebkach stanowią alternatywę dla puszek, zwłaszcza w kategorii zup o przedłużonej trwałości, poniewaz produkty w puszkach są często postrzegane jako mocno przetworzone i staroświeckie. Poza tym 75 proc. zup w torebkach w Europie można podgrzewać bezpośrednio w mikrofalówkach, co jest dodatkowym ułatwieniem dla użytkowników.

W Polsce zupy są ważną częścią codziennej diety. Jednak w naszym kraju rynek zup gotowych jest na razie zdominowany przez tzw. suche zupy. Rosnące zapotrzebowanie na większą liczbę produktów naturalnych tworzy przestrzeń dla rozwoju gotowych do spożycia zup w torebkach na polskim rynku - informuje Mintel w raporcie.

W zakresie opakowań zup mokrych, rynek polski jest podobny do całej Europy - dominują tutaj plastikowe pojemniki i słoiki. Jednak polski rynek ewoluuje w stronę nowych opakowań - torebek, czego przykładem mogą być produkty firmy Profi.

Z badania firmy Mintel wynika, że dla polskich młodych konsumentów w przedziale wiekowym od 16-24 lat bardzo atrakcyjną opcją byłaby możliwość bezpośredniego podgrzewania w mikrofalówce opakowania z gotową zupą.


Mintel to wiodący dostawca globalnych badań konsumenckich, brandowych i medialnych. Już od ponad 40 lat firma dostarcza informacji na temat kluczowych trendów na całym świecie, oferując wysokiej jakości dane oraz analizy mające bezpośredni wpływ na sukces jej klientów. Dzięki temu Mintel cieszy się doskonałą reputacją i jest uznaną marką biznesową na całym świecie. Więcej informacji na: http://polska.mintel.com.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH