Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dagoma zakłada dalszy wzrost sprzedaży. Wkrótce finalizacja dwóch dużych kontraktów

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-07-2012, 12:26
Dagoma zakłada dalszy wzrost sprzedaży. Wkrótce finalizacja dwóch dużych kontraktów
Georgios Orfanos, prezes zarządu Dagoma Sp. z o.o.; Fot. ŻelaznaStudio

- Nasze przychody za 2011 r. wykazały około 30-proc. wzrost względem roku poprzedniego. Biorąc pod uwagę sytuację na rynku, prognozuję, że utrzymamy ten poziom obrotu, a nawet zanotujemy wzrost o ok. 10 proc. Wynik ten może urosnąć, jeśli uda nam się sfinalizować dwa kontrakty, które obecnie negocjujemy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Georgios Orfanos, prezes zarządu Dagoma Sp. z o.o., która zajmuje się przetwórstwem owocowo-warzywnym.

Jak tłumaczy prezes, w najbliższym czasie na zwiększenie sprzedaży mogą wpłynąć akcje marketingowe, na które spółka kładzie spory nacisk.

- Chcemy przywrócić rozpoznawalność marki Dagoma i uświadomić konsumentom wysoką jakość naszych produktów. Stawiamy też na degustaje w galeriach handlowych, ale też promocję w radio, prasie i na billboardach na terenie Trójmiasta. Obecnie nasze produkty są już dostępne w pięciu regionach Polski: w Szczecinie i w jego okolicach, w Trójmieście i na Pomorzu, w regionie łódzkim, Małopolsce i Warszawie. Z tego względu reklamy naszych produktów ograniczamy do tych terenów - dodaje Georgios Orfanos.

Jednak przyznaje, że jest jedno zagrożenie co do wzrostu sprzedaży. - Są to koszty produkcji, które są dość wysokie przy założeniu, że produkty mają nie zawierać konserwantów, a niektóre procesy wykonywane są pracą rąk ludzkich (np. przy produkcji ogórków). Koszty wpływają natomiast na finalną cenę, która jest odrobinę wyższa niż u innych producentów. To może powodować, że kryzys zmusi konsumentów do wyboru tańszych towarów - komentuje prezes.

- Jest określona grupa wymagających konsumentów, którzy kupują produkty premium lub eko. Jednak nie stanowią oni znaczącego odsetka społeczeństwa. Ludzie o niższych zarobkach i ubożsi nie są zainteresowani tym, co jedzą, tylko za ile kupują - dodaje.

Jak podsumowuje, dodatkowym zagrożeniem jest także polityka zakupowa kupców sieci handlowych, którzy używają w negocjacjach tylko jednego parametru - ceny. - Tracą na tym polskie tradycyjne firmy, ponieważ społeczeństwo nie ma zaufania do rodzimych produktów, które są wytwarzane przede wszystkim w oparciu o jak najniższy koszt - mówi Orfanos.

Dagoma zajmuje się produkcją musztard, dżemów i marmolad oraz innych przetworów owocowo-warzywnych, w tym ogórków kaszubskich.
Firma powstała w wyniku reorganizacji spółki Dagoma Gdańsk, która posiadała przeszło 50-letnią tradycję w branży przetwórstwa owocowo-warzywnego. Spółka Dagoma Puck, która działa od 2001 r. zachowała znak firmowy, który znany jest wielu konsumentom, co w znacznym stopniu ułatwiło wprowadzenie jej produktów do sieci supermarketów i dużych hurtowni takich jak: Real, Tesco , Makro, Selgros, Zatoka, DLS, Rabat Pomorze, Olimpic, Bomi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH