Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Dietetyk: Warto liczyć kalorie nawet w owocach

Kalorie. Jedni liczą je skrupulatnie, inni się nimi nie przejmują. - Zapominamy, że także zdrowe rzeczy, jak np. owoce, mogą nam tych kalorii dostarczać - mówi PAP Life dr Agnieszka Jarosz i zachęca do różnorodnej diety. Zwraca też uwagę na ruch, podstawę piramidy żywienia.

Dietetyk: Warto liczyć kalorie nawet w owocach
fot. shutterstock

Jak przekonuje w rozmowie z PAP Life dr n. med. Agnieszka Jarosz z Instytutu Żywności i Żywienia oraz ekspert kampanii "Zarządzanie kaloriami", w związku z tym, że czasami przesadzamy z ilością przyjmowanych kalorii, zarządzanie nimi jest bardzo ważne. "Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nawet zdrowe rzeczy, jak np. owoce, mogą nam tych kalorii dostarczać. Dlatego trzeba podchodzić do tego rozsądnie i bardzo ważne jest urozmaicenie pożywienia, które gwarantuje to, że możemy nie przesadzać ze składnikami, które są dosyć kaloryczne" - mówi PAP Life dr Jarosz.

Nie trzeba codziennie, bardzo skrupulatnie liczyć kalorii. Okazuje się, że słowo umiar, czy zdrowy rozsądek, jest tu słowem kluczem. "Jeżeli będziemy korzystać z każdej grupy produktów, ale nie będziemy przesadzać, nie będziemy gloryfikować jakiejś z nich, będziemy w stanie zachować umiar kaloryczny" - tłumaczy PAP Life ekspertka.

Dr Jarosz wraca też uwagę na ruch, o którym zapominamy, a który stał się podstawą piramidy żywieniowej. "Wykorzystujemy wszystkie możliwe sytuacje życiowe do tego, żeby po prostu się ruszać. To może być nordic walking, pływanie, jazda na rowerze, spacery" - wylicza. Z kolei mgr Ewa Kurowska, dietetyk kliniczny i sportowy, również ekspert kampanii "Zarządzanie kaloriami", która do tej pory skupiała się na diecie, obiecuje rozbudowanie akcji właśnie o kwestię aktywności fizycznej. "Mamy sezon letni, a więc dobry czas, żeby zacząć, a jak już się zacznie to myślę, że ta aktywność będzie kontynuowana również w okresie zimowym" - przekonuje PAP Life Kurowska.

Kampania skierowana jest nie tylko do osób, które chcą się odchudzić. "Akcję kierujemy do wszystkich, którzy chcą zadbać o zdrowie. Piszemy nie tylko do osób, które mają zbędne kilogramy do zrzucenia. Też do tych, które są aktywne, które chcą o siebie zadbać" - informuje PAP Life dietetyk.

Eksperci kampanii nie zapomnieli o najmłodszych i pamiętają o wskazówkach dla mam, które chciałby racjonalnie karmić swoje pociechy i które ciężko wychować bez słodyczy. "Promujemy model szwedzki słodkiej soboty, czyli jednego dnia, kiedy dzieci mogą zjeść coś słodkiego. Chodzi o to, żeby znały smak słodki, żeby potem na kinderbalach nie rzucały się bez opamiętania na niezdrowe przekąski" - wyjaśnia PAP Life Kurowska.

więcej informacji:

Agnieszka Jarosz RSS ALERT    /    IŻŻ RSS ALERT    /    Instytut Żywności i Żywienia RSS ALERT    /    owoce RSS ALERT    /    dieta RSS ALERT    /    odchudzanie RSS ALERT    /    odchudzanie Polaków RSS ALERT    /    Ewa Kurowska RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-07-06 18:40:37
    Dla odchudzających się polecamy aplikację Tabele Dietetyczne do pobrania w Google Play :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.11.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.