REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor AB Foods: Na przyszły rok zakładamy jednocyfrowe wzrosty cen surowców

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2011, 11:35
Dyrektor AB Foods: Na przyszły rok zakładamy jednocyfrowe wzrosty cen surowców
Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska; Fot. portalspozywczy.pl / Żelazna Studio / Paweł Pawłowski

Ceny podstawowych surowców, jak np. warzywa, stabilizują się lub lekko spadają. Natomiast ceny materiałów opakowaniowych i surowców z Azji nadal wykazują tendencję zwyżkową. Nasze plany na przyszły rok zakładają jednocyfrowe wzrosty cen surowców - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

REKLAMA

Ubiegły rok był kryzysowy dla działających w wielu segmentach spożywczego rynku przez drogie surowce, jednak AB Foods Polska nie podwyższała znacząco cen swoich produktów. - W zdecydowanej większości naszych produktów byliśmy  w stanie utrzymać ceny na rynku polskim, a dodatkowe działania promocyjne umożliwiały wręcz ich okazyjne zakupy. W zasadzie jedynym produktem, którego cena znacząco wzrosła w ostatnim czasie było mleko kokosowe.

- Znaczną część warzyw i owoców przetwarzanych w fabryce w Nowej Soli kupujemy w Polsce. Jednak jako część międzynarodowego koncernu staramy się też kupować na innych rynkach, jeśli to pomoże w minimalizowaniu skutków podwyżek cen na rynku lokalnym - tłumaczy Maciej Tomaszewski.

Fabryka sosów w Nowej Soli ruszyła w styczniu 2008 roku. - Rynek na nasze produkty dynamicznie się rozwija w skali globalnej, a 98 proc. produkcji tej fabryki trafia na eksport. Zakład jest cały czas modernizowany i zwiększana jest jego efektywność. Zawsze staramy się dopasować nasze możliwości do zapotrzebowania klientów - podsumowuje nasz rozmówca.

AB Foods Polska Sp. z o.o. jest częścią AB World Foods, który należy do koncernu Associated British Foods plc - jednego z największych producentów żywności w Europie, lidera rynku cukru, dodatków do żywności i właściciela silnych globalnych marek FMCG. W ofercie AB Foods Polska Sp. z o.o. znajdują się takie marki premium jak: Blue Dragon, Patak's, Levi Roots, Costa, Twinings, Ryvita czy Jordans.

Czytaj także: Dyrektor AB Foods: Rynek produktów orientalnych rośnie tak szybko, iż wkrótce nie będą o wiele droższe od innych

Wkrótce na łamach serwisu portalspozywczy.pl ukażą się kolejne części wywiadu z Maciejem Tomaszewskim.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH