Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor AB Foods: Na przyszły rok zakładamy jednocyfrowe wzrosty cen surowców

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2011, 11:35
Dyrektor AB Foods: Na przyszły rok zakładamy jednocyfrowe wzrosty cen surowców
Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska; Fot. portalspozywczy.pl / Żelazna Studio / Paweł Pawłowski

Ceny podstawowych surowców, jak np. warzywa, stabilizują się lub lekko spadają. Natomiast ceny materiałów opakowaniowych i surowców z Azji nadal wykazują tendencję zwyżkową. Nasze plany na przyszły rok zakładają jednocyfrowe wzrosty cen surowców - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

Ubiegły rok był kryzysowy dla działających w wielu segmentach spożywczego rynku przez drogie surowce, jednak AB Foods Polska nie podwyższała znacząco cen swoich produktów. - W zdecydowanej większości naszych produktów byliśmy  w stanie utrzymać ceny na rynku polskim, a dodatkowe działania promocyjne umożliwiały wręcz ich okazyjne zakupy. W zasadzie jedynym produktem, którego cena znacząco wzrosła w ostatnim czasie było mleko kokosowe.

- Znaczną część warzyw i owoców przetwarzanych w fabryce w Nowej Soli kupujemy w Polsce. Jednak jako część międzynarodowego koncernu staramy się też kupować na innych rynkach, jeśli to pomoże w minimalizowaniu skutków podwyżek cen na rynku lokalnym - tłumaczy Maciej Tomaszewski.

Fabryka sosów w Nowej Soli ruszyła w styczniu 2008 roku. - Rynek na nasze produkty dynamicznie się rozwija w skali globalnej, a 98 proc. produkcji tej fabryki trafia na eksport. Zakład jest cały czas modernizowany i zwiększana jest jego efektywność. Zawsze staramy się dopasować nasze możliwości do zapotrzebowania klientów - podsumowuje nasz rozmówca.

AB Foods Polska Sp. z o.o. jest częścią AB World Foods, który należy do koncernu Associated British Foods plc - jednego z największych producentów żywności w Europie, lidera rynku cukru, dodatków do żywności i właściciela silnych globalnych marek FMCG. W ofercie AB Foods Polska Sp. z o.o. znajdują się takie marki premium jak: Blue Dragon, Patak's, Levi Roots, Costa, Twinings, Ryvita czy Jordans.

Czytaj także: Dyrektor AB Foods: Rynek produktów orientalnych rośnie tak szybko, iż wkrótce nie będą o wiele droższe od innych

Wkrótce na łamach serwisu portalspozywczy.pl ukażą się kolejne części wywiadu z Maciejem Tomaszewskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH