Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor AB Foods Polska: Rynek żywności orientalnej rośnie dynamicznie

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-09-2011, 10:43
Dyrektor AB Foods Polska: Rynek żywności orientalnej rośnie dynamicznie
Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska

Nie ma jeszcze wiarygodnych danych pokazujących sprzedaż detaliczną żywności orientalnej w Polsce. Jednak w ciągu ostatnich 2 lat obserwujemy znaczące wzrosty na tym rynku. Szacuje się, że ponad 2/3 Polaków próbowało już dań azjatyckich - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska Sp. z o.o.

Jak podkreśla nasz rozmówca, pozytywny trend widoczny jest w rosnącej liczbie restauracji oraz punktów gastronomicznych serwujących dania azjatyckie, np. w centrach handlowych, a także zwiększonej ekspozycji "kuchni świata" w sieciach handlu nowoczesnego.

- Coraz więcej mniejszych sklepów oferuje podstawowe artykuły orientalne jak sos sojowy, słodki sos chilli czy mleko kokosowe. Obserwujemy też rosnącą popularność sklepów specjalizujących się w produktach orientalnych - komentuje Maciej Tomaszewski.

Podkreśla, że polski rynek znaczne różni się jednak od zachodnioeuropejskiego. - W naszym kraju "kuchnie świata" zajmują - z jednej strony - duży obszar, ale to jest - z drugiej strony - zawsze wydzielona sekcja, utrudniająca "trial". W hipermarketach są to około 3-4 moduły, z czego największą część stanowi kuchnia włoska, a później azjatycka - mówi.

- Nasze marki - Blue Dragon i Patak's notują znaczące wzrosty, zdecydowanie powyżej całego rynku suchej żywności oraz samej kategorii żywności orientalnej - potwierdza dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

- Nasze produkty dostępne są we wszystkich sieciach hipermarketów oraz sieciach delikatesowych. Planujemy stopniowe poszerzanie dystrybucji o kanał handlu tradycyjnego. Nastąpi to jednak po zaplanowanych na ten rok inwestycjach w markę. Będzie to stopniowe działanie poprzez sieci "cash and carry". Obecnie produkty Blue Dragon i Patak's są dostępne w Makro - podsumowuje.

AB Foods Polska Sp. z o.o. rozpoczęła swoją działalność w Polsce jesienią 2007 roku. Wiosną 2008 roku w Nowej Soli k. Zielonej Góry powstała pierwsza fabryka AB Foods w Polsce, której produkcja w dużym stopniu zabezpiecza zapotrzebowanie europejskiego rynku. W ofercie AB Foods Polska Sp. z o.o. znajdują się takie marki premium jak: Blue Dragon, Patak's, Levi Roots, Costa, Twinings, Ryvita czy Jordans.

AB Foods Polska Sp. z o.o. jest częścią AB World Foods, który należy do koncernu Associated British Foods plc - jednego z największych producentów żywności w Europie, lidera rynku cukru, dodatków do żywności i właściciela silnych globalnych marek FMCG. Obroty koncernu przekraczają 10 mld funtów.

Wkrótce na łamach serwisu portalspozywczy.pl ukażą się kolejne części wywiadu z Maciejem Tomaszewskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH