REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor AB Foods Polska: Rynek żywności orientalnej rośnie dynamicznie

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-09-2011, 10:43
Dyrektor AB Foods Polska: Rynek żywności orientalnej rośnie dynamicznie
Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska

Nie ma jeszcze wiarygodnych danych pokazujących sprzedaż detaliczną żywności orientalnej w Polsce. Jednak w ciągu ostatnich 2 lat obserwujemy znaczące wzrosty na tym rynku. Szacuje się, że ponad 2/3 Polaków próbowało już dań azjatyckich - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska Sp. z o.o.

REKLAMA

Jak podkreśla nasz rozmówca, pozytywny trend widoczny jest w rosnącej liczbie restauracji oraz punktów gastronomicznych serwujących dania azjatyckie, np. w centrach handlowych, a także zwiększonej ekspozycji "kuchni świata" w sieciach handlu nowoczesnego.

- Coraz więcej mniejszych sklepów oferuje podstawowe artykuły orientalne jak sos sojowy, słodki sos chilli czy mleko kokosowe. Obserwujemy też rosnącą popularność sklepów specjalizujących się w produktach orientalnych - komentuje Maciej Tomaszewski.

Podkreśla, że polski rynek znaczne różni się jednak od zachodnioeuropejskiego. - W naszym kraju "kuchnie świata" zajmują - z jednej strony - duży obszar, ale to jest - z drugiej strony - zawsze wydzielona sekcja, utrudniająca "trial". W hipermarketach są to około 3-4 moduły, z czego największą część stanowi kuchnia włoska, a później azjatycka - mówi.

- Nasze marki - Blue Dragon i Patak's notują znaczące wzrosty, zdecydowanie powyżej całego rynku suchej żywności oraz samej kategorii żywności orientalnej - potwierdza dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

- Nasze produkty dostępne są we wszystkich sieciach hipermarketów oraz sieciach delikatesowych. Planujemy stopniowe poszerzanie dystrybucji o kanał handlu tradycyjnego. Nastąpi to jednak po zaplanowanych na ten rok inwestycjach w markę. Będzie to stopniowe działanie poprzez sieci "cash and carry". Obecnie produkty Blue Dragon i Patak's są dostępne w Makro - podsumowuje.

AB Foods Polska Sp. z o.o. rozpoczęła swoją działalność w Polsce jesienią 2007 roku. Wiosną 2008 roku w Nowej Soli k. Zielonej Góry powstała pierwsza fabryka AB Foods w Polsce, której produkcja w dużym stopniu zabezpiecza zapotrzebowanie europejskiego rynku. W ofercie AB Foods Polska Sp. z o.o. znajdują się takie marki premium jak: Blue Dragon, Patak's, Levi Roots, Costa, Twinings, Ryvita czy Jordans.

AB Foods Polska Sp. z o.o. jest częścią AB World Foods, który należy do koncernu Associated British Foods plc - jednego z największych producentów żywności w Europie, lidera rynku cukru, dodatków do żywności i właściciela silnych globalnych marek FMCG. Obroty koncernu przekraczają 10 mld funtów.

Wkrótce na łamach serwisu portalspozywczy.pl ukażą się kolejne części wywiadu z Maciejem Tomaszewskim.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH