Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor AB Foods: Rynek produktów orientalnych rośnie tak szybko, iż wkrótce nie będą o wiele droższe od innych

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-10-2011, 11:39
Dyrektor AB Foods: Rynek produktów orientalnych rośnie tak szybko, iż wkrótce nie będą o wiele droższe od innych
Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska. Fot. PTWP / Żelazna Studio

Przez ostatni rok, kiedy ceny żywności ostro poszły w górę, produkty z naszego segmentu utrzymywały stały poziom. Obecnie na korzyść kuchni orientalnej działają także dyskonty, które popularyzują tę kuchnię organizując "tygodnie smakowe". Powoduje to, że rynek żywności orientalnej będzie rósł na tyle szybko, iż niedługo nie będzie ona o wiele droższa od podstawowych artykułów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

Jak tłumaczy Maciej Tomaszewski, polski rynek jest bardzo specyficzny. Z jednej strony jest bardzo wymagający konsument, a z drugiej - rynek niskich cen.

- Polski konsument oczekuje najwyższej jakości produktu, coraz bardziej widoczna jest tendencja do poszukiwania produktów "naturalnych" tj. bez konserwantów i sztucznych barwników, a jednocześnie takich, które umożliwiają szybkie przygotowanie posiłku. To z kolei wiąże się ze zmianą trybu życia i coraz większą ilością czasu spędzaną poza domem - komentuje dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

Dodaje, że wymagania klientów szczególnie istotne są przy oferowaniu produktów premium, jak np. herbaty Twinings czy też takich, które nie znajdują się w koszyku codziennych zakupów, jak produkty orientalne. - Tutaj proces zakupowy jest bardziej złożony i na wybór klienta znaczący wpływ mają czynniki poza cenowe jak znajomość marki, szerokość oferty, ekspozycja - podsumowuje.

Jeśli chodzi o świadomość konsumentów, Polacy coraz więcej wiedzą o kuchniach orientalnych. - W Polsce obserwujemy zainteresowanie gotowymi sosami, sosami do woka i na patelnię, produktami do sushi oraz podstawowymi składnikami kuchni azjatyckiej tj. mlekiem kokosowym i sosem sojowym. Sprzedaż gotowych sosów indyjskich pod marką Patak's wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu roku. Mniejsze jest natomiast zainteresowanie bardziej zaawansowanymi produktami np. pastami, które wymagają większej znajomości kuchni azjatyckiej. Są także na rynku produkty, np. sos rybny, który w Polsce jest zupełnie nieznany i niedoceniany, a na wielu rynkach jest podstawowym składnikiem dań kuchni azjatyckiej - tłumaczy Maciej Tomaszewski.

AB Foods Polska Sp. z o.o. jest częścią AB World Foods, który należy do koncernu Associated British Foods plc - jednego z największych producentów żywności w Europie, lidera rynku cukru, dodatków do żywności i właściciela silnych globalnych marek FMCG. W ofercie AB Foods Polska Sp. z o.o. znajdują się takie marki premium jak: Blue Dragon, Patak's, Levi Roots, Costa, Twinings, Ryvita czy Jordans.

Czytaj także: AB Foods Polska stawia na budowanie świadomości konsumenta oraz nowe produkty

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH