REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor KPMG: Hortex nie wykorzystuje swojego całego potencjału na rynku

  • Autor: Paulina Bełżecka, Magda Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-03-2013, 11:50
Dyrektor KPMG: Hortex nie wykorzystuje swojego całego potencjału na rynku
Piotr Grauer, dyrektor w firmie doradczej KPMG Advisory

- Wydaje się, że inwestycja funduszu Argan w Hortex dojrzała do tego, żeby podjąć strategiczną decyzję co do wyjścia ze spółki lub pozostania w niej na dłużej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

REKLAMA

Fundusz Argan od paru lat podejmuje próby wyjścia z inwestycji jaką jest Hortex.

- Taka sytuacja w naturalny sposób rzutuje na działania spółki, która nie ma mandatu, aby podejmować ambitne ruchy, wymagające zaangażowania dodatkowego kapitału. Poza tym, na efekty tych ruchów trzeba byłoby poczekać, a to oznaczałoby wydłużenie czasu inwestycyjnego. Myślę, że jest to główna przyczyna, dla której Hortex nie wykorzystuje dziś swojego potencjału na rynku - mówi Piotr Grauer.

Jego zdaniem Hortex, z racji pozycji rynkowej, powinien być naturalnie predestynowany do roli konsolidatora. Jednak na jego działania znacząco wpływa sytuacja właścicielska.

- Właścicielem Horteksu jest fundusz inwestycyjny i jak każdy tego typu inwestor, ma on swój horyzont czasowy, w którym chce wygenerować pewien wzrost wartości, by następnie wyjść z inwestycji - podkreśla ekspert.

Na początku stycznia 2013 r. Hortex wypowiedział umowy dystrybucyjne grupie Iglotex.

Zdaniem eksperta wypowiedzenie umowy dystrybucyjnej Igloteksowi przez Hortex jest naturalną konsekwencją pojawienia się na rynku konkurencji.

Grupa Igloteksu w zamyśle miała być konsolidatorem dystrybucji mrożonkowej, ale ze względu na podmioty, które uległy połączeniu, ma również bardzo silną bazę produkcyjną, także w tych segmentach, w których obecny jest Hortex.

- To spowodowało, że narastał konflikt interesów. Hortex nie mógł już traktować Igloteksu wyłącznie jako jednego z dystrybutorów swoich produktów, ale również jako konkurencyjnego producenta. Dlatego Hortex postanowił poszukać innych kanałów dystrybucji, które nie będą zagrożeniem dla jego własnego biznesu - mówi Piotr Grauer.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH