REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor KPMG: Można się spodziewać ekspansji firm zagranicznych na rynku przetwórstwa warzyw i owoców

  • Autor: Paulina Bełżecka, Magda Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-02-2013, 15:15
Dyrektor KPMG: Można się spodziewać ekspansji firm zagranicznych na rynku przetwórstwa warzyw i owoców
Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

- Zachodnie firmy dostrzegają potencjał polskich firm przetwarzających warzywa i owoce, dlatego wcześniej czy później należy spodziewać się z ich strony ekspansji na polski rynek - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

REKLAMA

Grupa Iglotex, należąca do Penty, ma ambicje być konsolidatorem mrożonkowej branży w Polsce, ale na poziomie dystrybucji, czyli powiększenia potencjału sprzedaży, głównie w handlu tradycyjnym, poprzez posiadanie własnej sieci zamrażarek. 

Przy okazji grupa ta ma zasoby produkcyjne, ale nie wydaje się, aby to był ich biznes podstawowy. - Myślę, że grupa Iglotex skupi się na
dystrybucji i ewentualnym przejmowaniu podmiotów lokalnych, które by ten obszar działania powiększyły - mówi Piotr Grauer.

Kolejną grupą potencjalnych inwestorów mogą być zagraniczne firmy branżowe. Polska jest w skali Europy bardzo atrakcyjnym rynkiem do tego
typu produkcji. Dzięki warunkom klimatycznym i tradycjom przetwórczym można tutaj produkować dobrej jakości warzywa i owoce - przetwarzać je, zamrażać i sprzedawać na Zachód.

- Tego typu produktów nie da się sprowadzić z Chin czy z Ameryki, bo to się nie opłaca. Dodatkowo w Polsce koszty ziemi są wielokrotnie niższe niż na przykład w Holandii czy we Francji, więc mamy naturalne warunki, żeby być zagłębiem produkcyjnym na Europę Zachodnią Już dzisiaj Polska jest potentatem w eksporcie wielu warzyw i owoców jak np. cebula czy truskawki. Firmy zachodnie dostrzegają ten potencjał i wydaje się, że w wcześniej czy później nastąpi z ich strony ekspansja na polski rynek - twierdzi ekspert KPMG.

Zdaniem eksperta obecna sytuacja makroekonomiczna w Europie nie sprzyja akwizycjom firm zagranicznych.

- Paradoksalnie może się wydawać, że jeśli te firmy doświadczają spowolnienia na swoich rynkach macierzystych, to powinny poszukiwać
możliwości zainwestowania tam, gdzie mogą zwiększyć marże albo obniżyć koszty. Ale z drugiej strony w takim okresie zarządy tych firm przejawiają niechęć do podejmowania jakiegokolwiek ryzyka, a każda akwizycja jest obarczona ryzykiem - twierdzi ekspert.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • fa 26-02-2013, 07:14:
w kanale MT mają 8-9% rynku co przy tak dominującym liderze i markach własnych stanowi dobry wynik
  • JAN 14-02-2013, 19:17:
a w jakim segmencie ma istotną pozycję w Polsce Daucy?
  • prezes 14-02-2013, 18:43:
a te firmy zachodnie niech mrożą swoją tablicę Mendelejewa

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH