Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Penty: Widzimy duży potencjał rozwoju polskiej branży artykułów mrożonych, jak i całej branży spożywczej

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-07-2010, 10:01
Dyrektor Penty: Widzimy duży potencjał rozwoju polskiej branży artykułów mrożonych, jak i całej branży spożywczej

- Wysokość wydatków na żywność w przeliczeniu na jednego Polaka pozostaje wciąż dużo niższa w porównaniu z krajami Europy Zachodniej. Z danych EIU; Datamonitor; Deloitte Commercial DD wynika, że w 2008 roku przeciętny Polak wydał na artykuły spożywcze 2,3 tys. dolarów, a Europejczyk 4 tys. dolarów - mówi serwisowi portalspoywczy.pl Rafał Sosna, dyrektor inwestycyjny Penta Investments w Polsce.

- Wysokość wydatków Polaków na same produkty mrożone wynosi obecnie 2,3% ogółu wydatków na żywność per capita, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej wskaźnik ten wynosi 4,4%. Możemy się spodziewać, że preferencje polskich konsumentów będą zbliżały się do europejskich, co stwarza bardzo dobre perspektywy rozwoju dla przedsiębiorstw z branży spożywczej, m.in. w segmencie mrożonek w długim terminie - mówi Rafał Sosna.

Jego zdaniem w krótszym terminie zwiększenie spożycia mrożonek będzie w dużej mierze uzależnione od tempa wzrostu gospodarczego - ostatnie dwa cykle gospodarcze pokazały, że konwergencja w spożyciu mrożonek przyspiesza wraz ze wzrostem dynamiki PKB.

- Kolejny powód naszej inwestycji to - bardzo interesujący z naszego punktu widzenia - trend konsolidacji branży dystrybucji mrożonek do kanału tradycyjnego w Polsce. Obecnie działa na tym rynku ponad 400 podmiotów, w większości małych hurtowni zajmujących się dystrybucją mrożonek. Coraz większe oczekiwania kontrahentów - producentów mrożonek i lodów oraz rozproszonych sieci sklepów - spowodują naszym zdaniem szybką konsolidację branży - mówi Rafał Sosna.

Jak zapewnia Rafał Sosna podobne tendencje widoczne są na rynku dystrybucji artykułów spożywczych (w tym mrożonych) dla gastronomii (HoReCa), na którym jest również obecny Iglokrak. Branża ta jest bardzo rozdrobniona - działa w niej kilkaset małych podmiotów. Brakuje natomiast podmiotów obejmujących zasięgiem teren całej Polski - a taki sposób realizacji dystrybucji byłby najbardziej efektywny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH