Dżemy cieszą się coraz większym wzięciem

Polacy jedzą coraz więcej dżemów, bo to tani sposób na przyrządzenie śniadania, co się liczy, gdy konsumenci zaciskają pasa - pisze serwis Wyborcza.biz.
Producenci dżemów zacierają ręce, bo ich produkty cieszą się coraz większym wzięciem. Polacy wydają z roku na rok coraz więcej zarówno na dżemy, jak i coraz więcej ich jedzą. Według badań Nielsena (między lutym 2011 a styczniem 2012 r.) zjedliśmy 22,4 tys. ton - o 5,1 proc. więcej niż w analogicznym poprzednim okresie. Wydaliśmy 227 mln zł - wzrost o 11,6 proc.
Wg Nielsena blisko połowa rynku dżemów kontrolowana jest przez Agros Nova (np. marka Łowicz) i Stovit. Marki dla sieci i dyskontów to już prawie jedna trzecia rynku. Należący do Makaronów Polskich Stoczek ma 2-proc. udział.
W zeszłym roku na rynku owoców miękkich używanych do dżemów przeżyliśmy cenowe trzęsienie ziemi, bo podrożały o 40-100 proc. Przykładowo truskawka podskoczyła aż o 65 proc. Producenci musieli przerzucić podwyżkę na konsumentów. To jedna z przyczyn szybszego wzrostu wartościowego rynku dżemu niż ilościowego.

KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)