Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dzięki certyfikatom polska żywność może łatwiej podbijać zagraniczne rynki

  • Autor: MB, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-01-2010, 20:26

- Jest wiele sytuacji, w których certyfikat pomaga polskim firmom zdobywać rynki zagraniczne. Przykładem może być skuteczne wykorzystanie i certyfikacja systemów BRC i IFS - mówi Marta Rutkowska, dyrektor zarządzająca Bureau Veritas Certification Polska.

- Na przykład producenci, którzy chcą współpracować z odbiorcami niemieckimi, włoskimi czy francuskimi będą starać się o certyfikaty IFS, natomiast ci producenci którym zależy na współpracy z firmami brytyjskimi, duńskimi czy skandynawskimi będą posiadali system certyfikujący według standardu BRC. Od producentów owoców, warzyw i grzybów oczekuje się certyfikacji wg GlobalGAP, bo to gwarancja, że przy hodowli zastosowano minimalną, niezbędną ilość nawozów i środków ochrony roślin - mówi Marta Rutkowska. 

Jej zdaniem sieci handlowe chcą sprzedawać w swoich supermarketach ryby i przetwory rybne z logo MSC - bo to znak, że produkt powstał w certyfikowanym łańcuchu dostaw, że ryby pochodziły z łowisk, które w sposób zrównoważony, legalny i odpowiedzialny prowadzą połowy.

- Niszowa kiedyś żywność ekologiczna staje się coraz bardziej modna i poszukiwana - ta żywność podlega obowiązkowej certyfikacji. To samo dotyczy produktów regionalnych, tradycyjnych i geograficznego pochodzenia. System ochrony i promocji wyrobów regionalnych i tradycyjnych realizowany jest w ramach Polityki Jakości Unii Europejskiej, która chroni walory produktów regionalnych, charakteryzujących się tradycyjną metodą produkcji, specyficznymi właściwościami związanymi z miejscem, tradycją, ludźmi, surowcem. Większość żywności ekologicznej produkowanej w Polsce trafia za granicę - głównie do Niemiec, Francji i Austrii - wszystkie produkty są certyfikowane - mówi Marta Rutkowska.

Wybierając odpowiedni standard w zależności od rynku docelowego i sektora, polscy producenci żywności mogą poprawić swoje wyniki ekonomiczne, uzyskać przewagę konkurencyjną, zdobyć nowe rynki zagraniczne i co najważniejsze - współpracować z kluczowymi dla siebie odbiorcami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH