REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Eksperci: Konsumpcja mrożonek w Polsce będzie rosła

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2010, 13:28
Eksperci: Konsumpcja mrożonek w Polsce będzie rosła

Analitycy szacują, że spożycie mrożonych produktów spożywczych będzie craz większe w naszym kraju. To dobra wiadomość nie tylko dla producentów mrożonych produktów ale i dla firm, które zajmują się ich logistyką.

REKLAMA

Z danych GUS wynika, że w 2009 roku średnie i duże firmy wytworzyły łącznie ok. 471 tys. t mrożonych warzyw, co w relacji rocznej oznacza 1,5 proc. spadek - informują eksperci BGŻ.

Specjaliści twierdzą, że niższa produkcja mogła być konsekwencją nie tylko nieco niższej podaży surowca (w 2008 roku zbiory warzyw gruntowych były o 11 proc. niższe r/r i ukształtowały się na poziomie 4,43 mln t), ale i oczekiwań części producentów odnośnie mniejszego popytu importowego na tego typu produkty w okresie spowolnienia gospodarczego.

Jednak zarówno eksperci jak i przedstawiciele branży są przekonani, że można oczekiwać, że ożywienie gospodarcze będzie skutkować wyższym zapotrzebowaniem na mrożone warzywa.

Przedstawiciele firmy Pago, która zajmuje się logistyką mrożonek, twierdzą, że konsumpcja tych produktów w Polsce jest nadal na bardzo niskim poziomie.

- Jedna osoba w Polsce spożywa średnio 4-6 kg mrożonek rocznie, podczas gdy w Danii na jedną osobę przypada 30 kg mrożonek a w Niemczech ok. 40 kg rocznie. Po tych znaczących różnicach widać, że mamy spore rezerwy potencjalnego popytu i bardzo dużo do zrobienia w tej dziedzinie w Polsce. Wiemy też, jak dużo sektor ten może jeszcze urosnąć - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Stanisław Żurawski, dyrektor operacyjny w Pago.

Jego zdaniem zaledwie 2-4 proc. obrotów produktów spożywczych w sklepach stanowią produkty mrożone.
- Rynek produktów mrożonych będzie systematycznie się wzmacniał, w miarę, jak sytuacja materialna polskiego społeczeństwa będzie się poprawiać i gdy dla oszczędności czasu będzie ono spożywać coraz więcej wstępnie przetworzonych produktów. Firmy, które wykorzystają ten trudny, kryzysowy czas na odchudzenie struktur organizacyjnych i zwiększenie efektywności swoich procesów, będą w przyszłości korzystać z rynkowej prosperity, która musi w końcu nadejść po okresie spowolnienia. Rozsądne inwestycje w technologię i wiedzę z pewnością procentować będzie zwiększeniem obrotów i wzmocnieniem pozycji rynkowej - mówi Stanisław Żurawski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH