Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eksperci podczas VII FRSiH: Dobra współpraca z rolnikami to klucz do sukcesu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2014, 11:36
Eksperci podczas VII FRSiH: Dobra współpraca z rolnikami to klucz do sukcesu

Obecni na VII FRSiH paneliści, podczas sesji pt. Firmy spożywcze pod presją cenowo-kosztową eksperci, dyskutowali m.in. o sytuacji na rynku surowcowym. - Mamy wolny rynek, ceny ustala tenże a konsument ma prawo wyboru miejsca zakupu. My jako przetwórcy dostosowujemy się do tego. Patrząc z punktu widzenia przetwórcy życzymy sobie większej koncentracji po stronie producentów i plantatorów, bo rozdrobnienie powoduje, że zarabiają na tym pośrednicy - mówi Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova.

Prezes Grupy Agros Nova powiedział również, że chciałby, by w Polsce wreszcie zaczęła występować większa lojalność zakupu, by plantatorzy i przetwórcy mieli do siebie wzajemne zaufanie i byli wobec siebie fair podpisując kontaktacje. 

Z kolei Olivier Touzalin przyznał, że McCormick jest w specyficznej sytuacji, gdyż wiele surowców, których używa do produkcji swoich produktów, jest pozyskiwanych w egzotycznych krajach. - Mamy bliską współpracę z rolnikami ale musimy się też dostosować do specyficznych warunków, które panują na tych rynkach, z których surowce są pozyskiwane. Istotne jest, by ta relacja z rolnikami była bliska, żeby zapewnić firmie odpowiednią jakość produktów - mówi prezes McCormick Polska.

Edward Bajko dodał, że trudno wyobrazić większą integrację przetwórni z rolnikiem niż w spółdzielczości mleczarskiej, bo producenci mleka są właścicielami mleczarni. To powoduje jednak pewne problemy. - Chodzi o to, że rolnik, który jest właścicielem spółdzielni mleczarskiej występuje na raz w trzech różnych rolach. I jako producent mleka chciałby aby spółdzielnia płaciła mu jak najwięcej za to mleko, z kolei jako właściciel spółdzielni chciałby, żeby spółdzielnia miała jak najniższe koszty. Z trzeciej strony, juź jako konsument, chciałby, żeby produkty mleczarskie były jak najtańsze. Żeby to wszystko pogodzić mleczarnia powinna bardzo drogo płacić za surowiec, tanio sprzedawać produkty i generować zyski. To ambiwalentne oczekiwanie jednego człowieka, który w tych trzech rolach występuje - mówi Edward Bajko.

Marek Moczulski, prezes zarządu, Bakalland SA, podkreślił, że kierowana przez niego firma dba o stabilność swoich surowców i ich jakość. - Selektywnie dobieramy dostawców. Ostatnio byłem na plantacjach żurawiny. Była to spółdzielnia, w której panowała rzeczywista wspólnota tych którzy produkują i tych którzy przetwarzają. To powoduje, że członek spółdzielni ma pewność zbytu a firma która produkuje soki czy inne produkty ma pewność dostaw i gwarantowaną ceną w dłuższej perspektywie czasowej co jest niezwykle ważne. Z kolei morela w tym roku, z powodu mrozu, zdrożała tak bardzo, że stanie się produktem luksusowym, cena za kilogram dojdzie do 80-100 zł. Mając taką sytuację - byłoby idealnie, żeby nie musieć tej ceny przerzucać na konsumentów, jednak zapewne będziemy do tego zmuszeni - mówi Marek Moczulski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.