Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eksperci z branży spożywczej na EEC 2016: Integracja to podstawa

  • Autor: MB, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-05-2016, 15:31
Eksperci z branży spożywczej na EEC 2016: Integracja to podstawa
Roman Jagieliński, prezes grupy producentów owoców Roja

- Tworzenie grup producenckich daje wiele przewag konkurencyjnych podmiotom, które do niej należą, m.in. kapitał. Polskie firmy dotąd nie zdążyły zgromadzić odpowiedniego kapitału, żeby porównywać się z firmami z Zachodu lub z nimi konkurować. A jak nie ma kapitału, to nie ma produktu, a jak nie ma produkcji - wtedy firmy upadają - mówił podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w  czasie sesji „Współpraca w branży spożywczej” Roman Jagieliński, prezes zarządu Grupy Roja.

Zdaniem Romana Jagielińskiego polscy przedsiębiorcy muszą jeszcze dojrzeć do integracji, jednak jego zdaniem jest to do osiągnięcia w ciągu kilku najbliższych lat. Prezes podał kilka pozytywnych przykładów współpracy producentów owoców i warzyw.

- Z dumą patrzę na polską produkcję borówek i papryki. Surowce te z sukcesem trafiają na kolejne rynki eksportowe. Cieszy kiedy w Hiszpanii dopytują się nie tylko o polskie jabłka, ale i pomidory – wylicza Jagieliński.

Prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski podkreślił podczas debaty, że polski eksport rolno-spożywczy bardzo dynamicznie się rozwija i każdego roku notuje skokowy przyrost. - Małe i średnie przedsiębiorstwa nie są jeszcze gotowe do wejścia na zagraniczne rynki. Tam wchodzą duże grupy producenckie i duże przedsiębiorstwa. Żeby wejść na dany zagraniczny rynek trzeba się nauczyć danego rynku. Razem z Ministerstwem Rozwoju planujemy stworzyć program, który będzie wspierał polski eksport – obiecał prezes.

Krzysztof Woźnica, prezes zarządu Zakładów Mięsnych Silesia, dodał, że polskie hodowle są rozdrobnione, dlatego słusznym kierunkiem jest tworzenie grup producenckich.

- Niestety nie widzimy możliwości połączenia z naszymi krajowymi konkurentami w walce o podbój eksportowych rynków. Dlatego stawiamy na nisze, produkujemy marki własne, również półprodukty na różne rynki eksportowe – dodał Krzysztof Woźnica.

Podczas debaty również Jerzy Wierzbicki, prezes zarządu Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego, podkreślił, że jedynie silne podmioty mają szansę rozwijać. – Jednak działanie w grupie nie jest dla wszystkich – dodał.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH