REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Eksperci z branży spożywczej na EEC 2016: Integracja to podstawa

  • Autor: MB, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-05-2016, 15:31
Eksperci z branży spożywczej na EEC 2016: Integracja to podstawa
Roman Jagieliński, prezes grupy producentów owoców Roja

- Tworzenie grup producenckich daje wiele przewag konkurencyjnych podmiotom, które do niej należą, m.in. kapitał. Polskie firmy dotąd nie zdążyły zgromadzić odpowiedniego kapitału, żeby porównywać się z firmami z Zachodu lub z nimi konkurować. A jak nie ma kapitału, to nie ma produktu, a jak nie ma produkcji - wtedy firmy upadają - mówił podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w  czasie sesji „Współpraca w branży spożywczej” Roman Jagieliński, prezes zarządu Grupy Roja.

REKLAMA

Zdaniem Romana Jagielińskiego polscy przedsiębiorcy muszą jeszcze dojrzeć do integracji, jednak jego zdaniem jest to do osiągnięcia w ciągu kilku najbliższych lat. Prezes podał kilka pozytywnych przykładów współpracy producentów owoców i warzyw.

- Z dumą patrzę na polską produkcję borówek i papryki. Surowce te z sukcesem trafiają na kolejne rynki eksportowe. Cieszy kiedy w Hiszpanii dopytują się nie tylko o polskie jabłka, ale i pomidory – wylicza Jagieliński.

Prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski podkreślił podczas debaty, że polski eksport rolno-spożywczy bardzo dynamicznie się rozwija i każdego roku notuje skokowy przyrost. - Małe i średnie przedsiębiorstwa nie są jeszcze gotowe do wejścia na zagraniczne rynki. Tam wchodzą duże grupy producenckie i duże przedsiębiorstwa. Żeby wejść na dany zagraniczny rynek trzeba się nauczyć danego rynku. Razem z Ministerstwem Rozwoju planujemy stworzyć program, który będzie wspierał polski eksport – obiecał prezes.

Krzysztof Woźnica, prezes zarządu Zakładów Mięsnych Silesia, dodał, że polskie hodowle są rozdrobnione, dlatego słusznym kierunkiem jest tworzenie grup producenckich.

- Niestety nie widzimy możliwości połączenia z naszymi krajowymi konkurentami w walce o podbój eksportowych rynków. Dlatego stawiamy na nisze, produkujemy marki własne, również półprodukty na różne rynki eksportowe – dodał Krzysztof Woźnica.

Podczas debaty również Jerzy Wierzbicki, prezes zarządu Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego, podkreślił, że jedynie silne podmioty mają szansę rozwijać. – Jednak działanie w grupie nie jest dla wszystkich – dodał.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH