Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Ekspert: Debiut giełdowy byłby dla Horteksu najlepszym rozwiązaniem

- Trudno założyć, że dysponując takimi udziałami rynkowymi jak Hortex, spółka ta będzie rozwijać się nadal organicznie, uzyskując przyrostu rynkowe zwłaszcza, jeżeli spadnie dynamika wzrostu całego rynku. Przypomnieć także należy stopień uzależnienia Hortexu od rynku rosyjskiego, na którym przez lata spółka w zasadzie bezinwestycyjnie generowała istotne przychody i jeszcze bardziej istotne z punktu widzenia rachunku wyników marże - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company.

Ekspert: Debiut giełdowy byłby dla Horteksu najlepszym rozwiązaniem
Na zdjęciu Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company

- Jest tajemnicą poliszynela, że sytuacja na rynku rosyjskim przestała być dla Hortexu tak komfortową, jaką była przez lata, na skutek pojawienia się lokalnych substytutów, firm które pozyskały know - how w wieloletniej współpracy z Hortexem i uruchomiły rodzimą produkcję - mówi Zbigniew Mendel.

Jego zdaniem kluczowe dla przyszłości Hortexu i jego pozycji rynkowej jest zapewnienie źródeł finansowania dalszego rozwoju i jego dywersyfikacji.

- Koncepcja upublicznienia i debiutu giełdowego spółki jest moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem, w aspekcie nieuchronnych zmian właścicielskich, oraz pozyskania kapitału na dalszy rozwój. Jest dla mnie rzeczą niezrozumiałą, dlaczego od lat firma ta nie potrafi wykorzystać siły brandu i pozytywnej konotacji znaku handlowego w świadomości milionów kolejnych generacji Polaków. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego posiadając taką siłę marki i taki udział w rynku, Hortex nie próbuje skutecznie uczestniczyć w konsolidacji rynku soków i napojów, wody mineralnej, mrożonek, dań gotowych, dlaczego nie dywersyfikuje swojego biznesu, swojej oferty i portfolio produktów. Nie rozumiem dlaczego Hortex nie rozwija w swoim portfolio nowych kategorii produktowych, dlaczego nie posiada istotnego udziału w rynku wód mineralnych, frytek, przetworów rybnych nowych kategorii dań gotowych etc. - mówi Zbigniew Mendel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Mendel RSS ALERT    /    Hortex RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    woda mineralna RSS ALERT    /    przetwory rybne RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Balbina. 2012-07-11 10:40:57
    Minął ponad rok od publikacji, a komentarz i zawarte w nim uwagi i wnioski nie straciły aktualności. Nie zmieniła się także sytuacja Hortexu. Może w Hortexie nadszedł czas wietrzenia gabinetów? Może właściciel zdecyduje się na śmiałe ruchy? W przeciwnym wypadku tylko dryfowanie i postępująca marginalizacja.
  • Dystrybutor 2012-07-11 11:25:33
    Zgadzam się z Balbiną i mam tu na mysli także zmiany w obsadzie osób odwiedzających NAs dystrybutorów(nie tylko moje zdanie - rynek tez tego oczekuje)>Działam w biznesie mrożonkowym i stwierdzam iż dyrektor na Polskę to osoba przypadkowa na tym stanowisku.We wczesniejszych latach były osoby,które potrafiły Nas trzymać w garści jako klient Hortexu,a i w regionach też się mocno pozmieniało - bo to co mnie odwiedza w moich oddziałach to ....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.52.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.