Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Debiut giełdowy byłby dla Horteksu najlepszym rozwiązaniem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-02-2011, 13:29
Ekspert: Debiut giełdowy byłby dla Horteksu najlepszym rozwiązaniem
Na zdjęciu Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company

- Trudno założyć, że dysponując takimi udziałami rynkowymi jak Hortex, spółka ta będzie rozwijać się nadal organicznie, uzyskując przyrostu rynkowe zwłaszcza, jeżeli spadnie dynamika wzrostu całego rynku. Przypomnieć także należy stopień uzależnienia Hortexu od rynku rosyjskiego, na którym przez lata spółka w zasadzie bezinwestycyjnie generowała istotne przychody i jeszcze bardziej istotne z punktu widzenia rachunku wyników marże - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company.

- Jest tajemnicą poliszynela, że sytuacja na rynku rosyjskim przestała być dla Hortexu tak komfortową, jaką była przez lata, na skutek pojawienia się lokalnych substytutów, firm które pozyskały know - how w wieloletniej współpracy z Hortexem i uruchomiły rodzimą produkcję - mówi Zbigniew Mendel.

Jego zdaniem kluczowe dla przyszłości Hortexu i jego pozycji rynkowej jest zapewnienie źródeł finansowania dalszego rozwoju i jego dywersyfikacji.

- Koncepcja upublicznienia i debiutu giełdowego spółki jest moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem, w aspekcie nieuchronnych zmian właścicielskich, oraz pozyskania kapitału na dalszy rozwój. Jest dla mnie rzeczą niezrozumiałą, dlaczego od lat firma ta nie potrafi wykorzystać siły brandu i pozytywnej konotacji znaku handlowego w świadomości milionów kolejnych generacji Polaków. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego posiadając taką siłę marki i taki udział w rynku, Hortex nie próbuje skutecznie uczestniczyć w konsolidacji rynku soków i napojów, wody mineralnej, mrożonek, dań gotowych, dlaczego nie dywersyfikuje swojego biznesu, swojej oferty i portfolio produktów. Nie rozumiem dlaczego Hortex nie rozwija w swoim portfolio nowych kategorii produktowych, dlaczego nie posiada istotnego udziału w rynku wód mineralnych, frytek, przetworów rybnych nowych kategorii dań gotowych etc. - mówi Zbigniew Mendel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dystrybutor 11-07-2012, 11:25:
Zgadzam się z Balbiną i mam tu na mysli także zmiany w obsadzie osób odwiedzających NAs dystrybutorów(nie tylko moje zdanie - rynek tez tego oczekuje)>Działam w biznesie mrożonkowym i stwierdzam iż dyrektor na Polskę to osoba przypadkowa na tym stanowisku.We wczesniejszych latach były osoby,które potrafiły Nas trzymać w garści jako klient Hortexu,a i w regionach też się mocno pozmieniało - bo to co mnie odwiedza w moich oddziałach to ....
  • Balbina. 11-07-2012, 10:40:
Minął ponad rok od publikacji, a komentarz i zawarte w nim uwagi i wnioski nie straciły aktualności.
Nie zmieniła się także sytuacja Hortexu.
Może w Hortexie nadszedł czas wietrzenia gabinetów? Może właściciel zdecyduje się na śmiałe ruchy?
W przeciwnym wypadku tylko dryfowanie i postępująca marginalizacja.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH