Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Dekoniunkturę najbardziej odczuły podmioty dystrybucyjne

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-10-2013, 12:23
Ekspert: Dekoniunkturę najbardziej odczuły podmioty dystrybucyjne
Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company

- Spowolnienie gospodarcze i inne negatywne determinanty, np. wzrost kosztów funkcjonowania, czynniki sezonowości sprzedaży na które wrażliwa jest branża, dotknęły firmy z branży mrożonek - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company.

- Najbardziej negatywnie dekoniunkturę odczuły podmioty dystrybucyjne, zwłaszcza funkcjonujące na rynku detalicznym. Standing producentów mrożonek tez pozostawia wiele do życzenia, czego dowodem choćby poziom ledwo co dokonanej transakcji sprzedaży - zdecydowanie poniżej wartości księgowych, dawnych ZPOW Ziębice, funkcjonujących w strukturze giełdowego Pamapolu, na rzecz firmy Top Farms spółka z o.o - twierdzi Zbigniew Mendel

Jego zdaniem formą obrony była i jest przede wszystkim dalsza racjonalizacja kosztów funkcjonowania, próba jeszcze większej dywersyfikacji sprzedaży, z naciskiem na wolumenową sprzedaż eksportową, zwłaszcza w segmencie mrożonek owocowo - warzywnych, realizowaną dla sieci handlowych. W odniesieniu do lodów, działania te były wzbogacane agresywnymi niejednokrotnie akcjami marketingowymi, koncentrowanymi przede wszystkim na właścicielach punktów sprzedaży i podmiotów dystrybucyjnych, zwłaszcza w odniesieniu do zespołów sprzedawców tych ostatnich.

Oczekiwania konsumentów jeśli chodzi o rynek mrożonek, rozmijają się nieco z decyzjami podejmowanymi przez producentów. Konsumenci oczekują czegoś więcej niż stanowiących dotąd kanon oferty produktów. Szczególnie młode, miejskie, dysponujące ponad przeciętnymi zdolnościami nabywczymi pokolenie konsumentów, oczekuje dla przykładu nowych "prawdziwych" dań gotowych, oszczędzających czas poświęcony na przygotowanie posiłków. Oczekiwanie to rozmija się jednak póki co z rachunkiem ekonomicznym producentów, zwłaszcza liderów rynkowych, szukających nie tylko produktów z wartością dodaną, ale i produktów wolumenowych, celem optymalizacji wykorzystania pozostających w dyspozycji mocy produkcyjnych - dodaje Zbigniew Mendel.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • branżowiec 11-10-2013, 12:26:
Co by nie powiedzieć, Pan Mendel od lat przedstawia spójną, choć kontrowersyjną i wielokrotnie trudno akceptowalną wizję rynku lodów i mrożonek, która sprawdzając się, okazuje się być prawdziwą. Z ocenami tymi można się nie zgadzać, ale warto je przemyśleć, zwłaszcza gdy się jestem producentem, a tym bardziej hurtownikiem lodów i mrożonek.
Producenci od lat, przez konkursy dla PH, nakładki komputerowe, przejęli de facto zarządzanie dystrybucją. Przez lata też nam hurtownikom było dobrze i nie podejmowaliśmy wobec tych działań żadnych działań zaradczych, przymykaliśmy na nie oko, mogąc mniej płacić ludziom prowizji. Teraz czas na nasze działania, szukanie miejsca na rynku, a nie na płacz. Spoko, kto chce, umie liczyć, sobie poradzi!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH