Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Dzięki przejęciu McCormick zyska dostęp do rynków Europy Wschodniej, na których działa Kamis

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2011, 13:56
Ekspert: Dzięki przejęciu McCormick zyska dostęp do rynków Europy Wschodniej, na których działa Kamis
McCormick kupi polską firmę przyprawową Kamis za ok. 830 mln zł

- Portfolio ofertowe firmy Kamis idealnie pasuje do konceptu koncernu McCormick. Stanowi uzupełnienie portfela silnych marek amerykańskiej grupy, a także niedawno ogłoszonego joint venture w Turcji - mówi Jarosław Filipek, prezes firmy CODES Strategie i BrandTransactions.

Amerykański producent i dystrybutor przypraw, spółka McCormick & Co poinformowała, że podpisała umowę na zakup 100 procent akcji spółki Kamis. Wartość umowy opiewa na 291 milionów dolarów, czyli około 830 milionów złotych.

Analitycy przewidywali wartość transakcji na poziomie 250 mln zł. Jak widać, takie szacowanie wartości marki, przy ogłoszonej sumie transakcji, było zbyt niskie, a ponad 800 mln zł wydaje się ceną bardzo wysoką. Z czego może to wynikać?

- Po pierwsze marka Kamis jest bezwzględnym liderem rynku. Firma szacuje swój udział w Polsce w przyprawach na 45 proc. oraz w rynku musztard na 30 proc. Po drugie, inwestor branżowy jakim jest McCormick, nie kupuje tylko firmy konfekcjonującej przyprawy, ale potencjał rozwoju jaki ona ma na rynkach, na które już rozszerzyła swoją działalność. Kamis jest obecny na kilku rynkach atrakcyjnych dla McCormick. Posiada spółki w Rosji, Rumunii i na Ukrainie, oraz sprzedaje produkty pod swoimi markami do innych krajów regionu. Rynek naszych wschodnich sąsiadów i innych krajów Europy środkowej jest wielokrotnie większy od ocenianego na 1 mld zł rynku polskiego. Sukces i udziały rynkowe w Polsce, pokazują kompetencje firmy Kamis w budowaniu pozycji lidera na rynku lokalnym. Taka umiejętność jest bardzo ceniona przez inwestorów. Każdy kolejny rynek, na którym jest obecna marka, to wzrost wartości marki. Po trzecie marka Kamis udowodniła, że ma duży potencjał rozszerzania asortymentu. Dowodem tego zbudowanie tak silnej pozycji w musztardach. Ponadto, Kamis rozszerzył swoją ofertę poza przyprawy i musztardy o inne produkty, takie jak octy, sosy i marynaty. To oznacza, że w portfelu koncernu międzynarodowego, może pełnić rolę marki, która rozszerzy się nie tylko geograficznie na nowe kraje, ale także ofertowo na nowe produkty - mówi  Jarosław Filipek, prezes firmy CODES Strategie i BrandTransactions.

Każdy z tych argumentów wpływa na wzrost wartości marki i firmy. McCormick nie kupuje wyłącznie udziałów rynkowych, czyli skali działania. Zależy mu na kompetencji rozszerzania na nowe rynki i potencjale wzrostu jaki może generować Kamis.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mlan 19-09-2011, 10:34:
Interesujący artykuł, ciekawe informacje.
Czekam na kolejne.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 822) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH