REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Jest za wcześnie na wprowadzanie na szeroka skalę owoców i warzyw w wersji convenience i eko

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-04-2012, 13:24
Ekspert: Jest za wcześnie na wprowadzanie na szeroka skalę owoców i warzyw w wersji convenience i eko
Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry

Trendy na rynku spożywczym, które występują także w branży przetwórstwa owoców i warzyw, można podzielić na trzy kategorie: tradycja, wygoda (convenience) oraz ekologia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.

REKLAMA

- Pierwsza z nich - niewidoczna na zachodzie Europy - nawiązuje do kulinarnych wspomnień z dzieciństwa i kojarzy się z produktami zdrowymi i naturalnymi. Moda ta jest rozpowszechniana poprzez sprzedaż produktów na różnego rodzaju jarmarkach i kiermaszach tradycyjnej żywności. Ma także szerokie perspektywy do marketingowego wykorzystania - mówi nasza ekspertka.

Według niej, produkty convenience i ekologiczne to już trendy ogólnoświatowe, aczkolwiek w Polsce jeszcze niedostatecznie popularne. - Wyroby, które można spożyć w biegu i wymagające od konsumenta jak najmniejszego wysiłku w przygotowaniu, muszą być dedykowane do specyficznych odbiorców. Są to ludzie zapracowani, żyjący w dużych miastach i zamożni, więc dystrybucji takich wyrobów nie można opierać o duże sieci handlowe, ale raczej o wyselekcjonowane sklepy w centrach miast i w pobliżach biurowców - komentuje Agnieszka Górnicka.

Zdaniem prezesa agencji Inquiry, w naszym kraju jest jeszcze za wcześnie na wprowadzanie na szeroka skalę owoców i warzyw w wersji convenience i eko. Jak zauważa, będą pojawiać się takie eksperymenty producentów, ale muszą być to przemyślane pomysły o spójne strategii marketingowej i dystrybucyjnej.

- Sporą innowacją na rynku przetwórstwa owocowo-warzywnego mogą być procesy jakie zachodzą wewnątrz firm. Nie są one widoczne dla konsumentów na pierwszy rzut oka, ale mają przełożenie na koszty. Mogą to być nowoczesne sposoby przetwarzania żywności, które pozwalają znacznie ograniczyć dodawanie do żywności konserwantów i innego rodzaju dodatków, ale nie mają wpływu na walory zdrowotne produktów - dodaje Agnieszka Górnicka.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • regionalnesmaki 03-04-2012, 07:29:
Co za głupoty Pani plecie. Co ma związek tradycji z ze zdrowiem? Skoro w Europie Zachodniej nie ma popytu na tradycyjne produkty, to skąd taki wysyp w ostatnim okresie, rejestracji produktów w UE, głównie w krajach, w których takie produkty nie były popularne (Belgia, Wielka Brytania, Dania, Niemcy)?? Pani ekspertka chyba powinna co nieco więcej poczytać o GI i o tym, że ekskluzywne sieci sklepów coraz chętniej umieszczają symbole unijne przy produktach np. w ladach serowych czy nawet gazetkach promocyjnych.
Trendy ekologiczne się wypaliły, głównie w Wielkiej Brytanii, gdzie cała branża przeżyła w zasadzie totalne załamanie i ledwo żyje. Nikt tam prawie nie chce kupować produktów "organic", bo one nic nie dają poza psychicznym przekonaniem, że ekologiczne nie truje. W RFN, moda z BIO przechodzi na GI, we Francji czy Włoszech, od dawna, GI jest popularniejsze od eko i chyba tylko ślepi tego nie widzą.
Co do produktów convenience to tutaj trzeba się zgodzić, ma Pani rację.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH