Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert KPMG: Grupa mrożonkowa Penty może wywierać presję na producentów mrożonek bez silnego brandu

  • Autor: MB, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-01-2011, 14:16
Ekspert KPMG: Grupa mrożonkowa Penty może wywierać presję na producentów mrożonek bez silnego brandu
Zdaniem Piotr Grauera, wicedyrektora w firmie doradczej KPMG, międzynarodowe firmy mrożonkowe będą chciały wejść na nasz rynek, również poprzez akwizycje

- Pomysł funduszu Penta dotyczący integracji rynku mrożonek w Polsce opiera się na konsolidacji dystrybutorów mrożonek, a przy okazji również firm produkcyjnych. To ciekawy pomysł, który ma rację bytu - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Grauer, wicedyrektor w firmie doradczej KPMG.

- Przykład transakcji sprzedaży firmy Nowaco w Czechach w 2009 roku pokazuje, iż duży podmiot dystrybucyjny w tym sektorze, będący własnością funduszu private equity, może stać się atrakcyjnym celem przejęcia dla inwestora strategicznego - mówi Piotr Grauer.

Jego zdaniem działania funduszu Penta mogą wywierać presję na polskich producentów mrożonek, którzy sprzedają swoje produkty na krajowym rynku, a przy tym nie mają silnego brandu.

- Nie widzę polskiego podmiotu, który miałby chęć i zasoby finansowe, aby samodzielnie zbudować silną grupę mrożonkową. Być może wejście do Polski firmy PinguinLutosa (poprzez przejęcie d'Aucy) zmobilizuje polskich graczy do łączenia sił. Hortex ma na tyle mocną własną markę i zdefiniowany portfel produktów, że występowanie w roli konsolidatora branży ma dla niego ograniczony sens. Z kolei inne firmy z branży po prostu nie mają kapitału na przeprowadzenie akwizycji. Teoretycznie gigant taki jak Eurocash, chcąc wzmocnić skalę działalności w segmencie mrożonkowym, mógłby zdecydować się na akwizycje, ale wówczas będą się one koncentrować również na dystrybucji, a nie produkcji - mówi Piotr Grauer.

Zdaniem eksperta, jeśli chodzi o konsolidację produkcyjną to można spodziewać się wejścia na rynek zagranicznych firm i dokonywanie przez nich akwizycji.

- Wcześniej czy później międzynarodowe firmy mrożonkowe będą chciały wejść na nasz rynek, również poprzez akwizycje. Polski rynek jest z pewnością atrakcyjny ze względu na swoją wielkość oraz na fakt, iż Polska jest potentatem w produkcji niektórych owoców i warzyw w UE. - mówi Piotr Grauer.

Czytaj więcej na temat planów Penty:

Dyrektor Penty: W 2011 r. planujemy kilkanaście niewielkich akwizycji na rynku mrożonek

Penta: Nie interesują nas markowi producenci mrożonek

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.