Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert KPMG: Grupa mrożonkowa Penty może wywierać presję na producentów mrożonek bez silnego brandu

  • Autor: MB, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-01-2011, 14:16
Ekspert KPMG: Grupa mrożonkowa Penty może wywierać presję na producentów mrożonek bez silnego brandu
Zdaniem Piotr Grauera, wicedyrektora w firmie doradczej KPMG, międzynarodowe firmy mrożonkowe będą chciały wejść na nasz rynek, również poprzez akwizycje

- Pomysł funduszu Penta dotyczący integracji rynku mrożonek w Polsce opiera się na konsolidacji dystrybutorów mrożonek, a przy okazji również firm produkcyjnych. To ciekawy pomysł, który ma rację bytu - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Grauer, wicedyrektor w firmie doradczej KPMG.

- Przykład transakcji sprzedaży firmy Nowaco w Czechach w 2009 roku pokazuje, iż duży podmiot dystrybucyjny w tym sektorze, będący własnością funduszu private equity, może stać się atrakcyjnym celem przejęcia dla inwestora strategicznego - mówi Piotr Grauer.

Jego zdaniem działania funduszu Penta mogą wywierać presję na polskich producentów mrożonek, którzy sprzedają swoje produkty na krajowym rynku, a przy tym nie mają silnego brandu.

- Nie widzę polskiego podmiotu, który miałby chęć i zasoby finansowe, aby samodzielnie zbudować silną grupę mrożonkową. Być może wejście do Polski firmy PinguinLutosa (poprzez przejęcie d'Aucy) zmobilizuje polskich graczy do łączenia sił. Hortex ma na tyle mocną własną markę i zdefiniowany portfel produktów, że występowanie w roli konsolidatora branży ma dla niego ograniczony sens. Z kolei inne firmy z branży po prostu nie mają kapitału na przeprowadzenie akwizycji. Teoretycznie gigant taki jak Eurocash, chcąc wzmocnić skalę działalności w segmencie mrożonkowym, mógłby zdecydować się na akwizycje, ale wówczas będą się one koncentrować również na dystrybucji, a nie produkcji - mówi Piotr Grauer.

Zdaniem eksperta, jeśli chodzi o konsolidację produkcyjną to można spodziewać się wejścia na rynek zagranicznych firm i dokonywanie przez nich akwizycji.

- Wcześniej czy później międzynarodowe firmy mrożonkowe będą chciały wejść na nasz rynek, również poprzez akwizycje. Polski rynek jest z pewnością atrakcyjny ze względu na swoją wielkość oraz na fakt, iż Polska jest potentatem w produkcji niektórych owoców i warzyw w UE. - mówi Piotr Grauer.

Czytaj więcej na temat planów Penty:

Dyrektor Penty: W 2011 r. planujemy kilkanaście niewielkich akwizycji na rynku mrożonek

Penta: Nie interesują nas markowi producenci mrożonek

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH