Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Ekspert: Maspex mógłby zostać liderem w kategorii mrożonek?

- Jest na rynku polskim parę podmiotów, które są naturalnie predysponowane do rozwoju biznesu w stronę nowoczesnych dań gotowych, do większej dywersyfikacji oferty mrożonek, do odegrania roli lidera innowacji w tym segmencie. Jedną z nich jest Maspex - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Zbigniew Mendel, prezes Mendel Company oraz były prezes Jago.

Ekspert: Maspex mógłby zostać liderem w kategorii mrożonek?
Fot. realfood.tesco.com

Jak twierdzi nasz rozmówca, Maspex ma wszystkie atuty do rozwoju biznesu mrożonkowego, takie jak choćby doświadczenie, skalę działalności, kształt portfolio produktowego, doskonale rozwiniętą sieć dystrybucyjną, czy rozpoznawalną kulinarną markę Lubella, markę soków Tymbark, a w przypadku produktów adresowanych do młodego konsumenta - brand Kubuś.

- Pozostaje tylko kwestia strategicznej decyzji o zaangażowaniu i jego formie: tworzeniu biznesu od podstaw, czy akwizycji jednej z funkcjonującej już firm - o potencjale rynkowym zapewniającym rzeczywistą synergię z celami i wartością Grupy Maspex. Może Hortex? - zastanawia się Zbigniew Mendel.

Ekspert zwraca uwagę na to, że spowolnienie gospodarcze skutkujące spadającą wartością sprzedaży branży FMCG w Polsce, wymusi zmiany trendów na tym rynku. - W mrożonkach już widać rosnący udział nowoczesnych dań gotowych - klienci coraz częściej sięgają po innowacje produktowe, a kolejne firmy planują inwestycje w tego typu ofertę - mówi były prezes Jago.

- Polacy są przyzwyczajeni, że mrożonki to głównie lody, pizza, frytki, wyroby mączne, ryby i warzywa/owoce. Kategoria ta rozwijała się w ostatnich latach bardzo dynamicznie, ale obecna sytuacja gospodarcza może to zmienić - nie tylko wyhamować tempo wzrostu, ale wręcz doprowadzić do regresu. Szczególnie tracić będą proste produkty: mrożone warzywa i owoce, które są o wiele droższe niż ich świeże odpowiedniki, a przez to narażone na bezpośrednią konkurencję substytutów. Dlatego rozwój kategorii mrożonek upatruję w nowoczesnych daniach gotowych dedykowanych konsumentom, którzy nie mają czasu na gotowanie, a mają pieniądze na dobrej jakości żywność - komentuje Zbigniew Mendel.

Nowoczesne mrożonki to np.: dania z makaronem, mięsne czy inspirowane kuchniami świata oraz mrożone przekąski. A przypomijmy, że potencjał naszego rynku chce wykorzystać francuska firma Stefano Toselli oraz notowana na belgijskiej giełdzie Euronext spółka Ter Beke, które utworzyły w Polsce spółkę The Pasta Food Company, aby produkować i sprzedawać w Europie Środkowo-Wschodniej mrożone lasagne oraz dania z makaronem. Zakład produkcyjny powstanie na Opolszczyźnie.

- To naturalne, że przyjmujemy trendy z zachodnich rynków spożywczych. Tak jak kilka lat temu zaczęliśmy gonić Europę pod względem spożycia "prostych mrożonek", tak teraz wzrastać będzie rola i udział w sprzedaży produktów innowacyjnych. To jest też szansa na rozwój segmentu HoReCa, z jego specyficznymi wymaganiami i garmażeryjnego, bowiem popyt na mrożone dania gotowe może przełożyć się też na dania chłodzone - komentuje Zbigniew Mendel.

Jego zdaniem polskie firmy mrożonkowe jeszcze nie wykorzystują w pełni tego potencjału. Ale to się może jednak zmienić...

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Mendel RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    mrożone dania gotowe RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Cezary bez gitary 2012-11-23 19:24:39
    Pan Ekspert już w tylu miejscach widział Hortex, że trudno brać poważnie kolejne dywagacje. Maspex byłby chory pakując się w obecnej sytuacji na rynku, nie tylko w Hortex, ale w mrożonki w ogóle. A o ile wg Szanownego Pana zdrożały w tym roku mrożonki? Zieeeew Company

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.32.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.