Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o planach KSC: Wykreowanie nowej marki konsumenckiej to trudne przedsięwzięcie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-07-2013, 11:33
Ekspert o planach KSC: Wykreowanie nowej marki konsumenckiej to trudne przedsięwzięcie
Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry

KSC chce stać się istotnym uczestnikiem rynku przetwórstwa owocowo-warzywnego. Zapytaliśmy ekspertów co sądzą na ten temat. - KSC wchodzi na zupełnie nowy dla siebie rynek, na którym panuje silna konkurencja, a jednocześnie synergia z dotychczasową działalnością jest znikoma. Tymczasem wykreowanie nowej marki konsumenckiej to trudne przedsięwzięcie, szczególnie dla firmy, która w tym zakresie ma niewielkie doświadczenie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

- Przetwórstwo buraka cukrowego, jak każda działalność skoncentrowana na jednym segmencie rynku, jest bardzo podatne na wszelkie wahania koniunktury. Dywersyfikacja jest jedyną drogą, jeśli firma chce realizować ambitne plany rozwoju, a na polskim rynku nadal istnieją nie zagospodarowane nisze, w których można uplasować nowe marki. Rynek przetwórstwa owocowo-warzywnego jest nadal podzielony pomiędzy wiele firm, których działania marketingowe są często dość słabe. Taka sytuacja ułatwia wejście na rynek, ale utrudnia wyróżnienie się z rzeszy producentów oferujących zbliżony asortyment - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, trzeba też pamiętać, że konsumentom jest w zasadzie wszystko jedno, jaki cukier kupują - patrzą głównie na cenę - ale w przypadku przetworów owocowo-warzywnych marka ma duże znaczenie i często marka decyduje o wyborze produktu. - Dlatego stworzenie nowej marki od podstaw wymaga dogłębnego zrozumienia postaw konsumentów i sposobu, w jaki podejmują decyzje, czyli solidnych badań rynku. Kolejne ogniwo to przygotowanie dobrej strategii marki, bez której nawet nie ma co marzyć o zdobyciu jakiejkolwek znaczącej pozycji - twierdzi.

Jej zdaniem w sytuacji KSC należałoby także rozważyć produkcję na potrzeby marek własnych dla sieci sklepów.  - To dynamicznie rozwijający się segment, który zapewnia stabilną sprzedaż wielu firmom przetwórczym i daje dobrą pozycję wyjściową do pracy nad marką producenta - dodaje specjalistka.

Opierając się na potencjale KSC SA nowa spółka w perspektywie 5 lat planuje stać się istotnym uczestnikiem rynku przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH