REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert o planach KSC: Wykreowanie nowej marki konsumenckiej to trudne przedsięwzięcie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-07-2013, 11:33
Ekspert o planach KSC: Wykreowanie nowej marki konsumenckiej to trudne przedsięwzięcie
Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry

KSC chce stać się istotnym uczestnikiem rynku przetwórstwa owocowo-warzywnego. Zapytaliśmy ekspertów co sądzą na ten temat. - KSC wchodzi na zupełnie nowy dla siebie rynek, na którym panuje silna konkurencja, a jednocześnie synergia z dotychczasową działalnością jest znikoma. Tymczasem wykreowanie nowej marki konsumenckiej to trudne przedsięwzięcie, szczególnie dla firmy, która w tym zakresie ma niewielkie doświadczenie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

REKLAMA

- Przetwórstwo buraka cukrowego, jak każda działalność skoncentrowana na jednym segmencie rynku, jest bardzo podatne na wszelkie wahania koniunktury. Dywersyfikacja jest jedyną drogą, jeśli firma chce realizować ambitne plany rozwoju, a na polskim rynku nadal istnieją nie zagospodarowane nisze, w których można uplasować nowe marki. Rynek przetwórstwa owocowo-warzywnego jest nadal podzielony pomiędzy wiele firm, których działania marketingowe są często dość słabe. Taka sytuacja ułatwia wejście na rynek, ale utrudnia wyróżnienie się z rzeszy producentów oferujących zbliżony asortyment - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, trzeba też pamiętać, że konsumentom jest w zasadzie wszystko jedno, jaki cukier kupują - patrzą głównie na cenę - ale w przypadku przetworów owocowo-warzywnych marka ma duże znaczenie i często marka decyduje o wyborze produktu. - Dlatego stworzenie nowej marki od podstaw wymaga dogłębnego zrozumienia postaw konsumentów i sposobu, w jaki podejmują decyzje, czyli solidnych badań rynku. Kolejne ogniwo to przygotowanie dobrej strategii marki, bez której nawet nie ma co marzyć o zdobyciu jakiejkolwek znaczącej pozycji - twierdzi.

Jej zdaniem w sytuacji KSC należałoby także rozważyć produkcję na potrzeby marek własnych dla sieci sklepów.  - To dynamicznie rozwijający się segment, który zapewnia stabilną sprzedaż wielu firmom przetwórczym i daje dobrą pozycję wyjściową do pracy nad marką producenta - dodaje specjalistka.

Opierając się na potencjale KSC SA nowa spółka w perspektywie 5 lat planuje stać się istotnym uczestnikiem rynku przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH