Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Ekspert o planach KSC: Wykreowanie nowej marki konsumenckiej to trudne przedsięwzięcie

KSC chce stać się istotnym uczestnikiem rynku przetwórstwa owocowo-warzywnego. Zapytaliśmy ekspertów co sądzą na ten temat. - KSC wchodzi na zupełnie nowy dla siebie rynek, na którym panuje silna konkurencja, a jednocześnie synergia z dotychczasową działalnością jest znikoma. Tymczasem wykreowanie nowej marki konsumenckiej to trudne przedsięwzięcie, szczególnie dla firmy, która w tym zakresie ma niewielkie doświadczenie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Ekspert o planach KSC: Wykreowanie nowej marki konsumenckiej to trudne przedsięwzięcie
Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry

- Przetwórstwo buraka cukrowego, jak każda działalność skoncentrowana na jednym segmencie rynku, jest bardzo podatne na wszelkie wahania koniunktury. Dywersyfikacja jest jedyną drogą, jeśli firma chce realizować ambitne plany rozwoju, a na polskim rynku nadal istnieją nie zagospodarowane nisze, w których można uplasować nowe marki. Rynek przetwórstwa owocowo-warzywnego jest nadal podzielony pomiędzy wiele firm, których działania marketingowe są często dość słabe. Taka sytuacja ułatwia wejście na rynek, ale utrudnia wyróżnienie się z rzeszy producentów oferujących zbliżony asortyment - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, trzeba też pamiętać, że konsumentom jest w zasadzie wszystko jedno, jaki cukier kupują - patrzą głównie na cenę - ale w przypadku przetworów owocowo-warzywnych marka ma duże znaczenie i często marka decyduje o wyborze produktu. - Dlatego stworzenie nowej marki od podstaw wymaga dogłębnego zrozumienia postaw konsumentów i sposobu, w jaki podejmują decyzje, czyli solidnych badań rynku. Kolejne ogniwo to przygotowanie dobrej strategii marki, bez której nawet nie ma co marzyć o zdobyciu jakiejkolwek znaczącej pozycji - twierdzi.

Jej zdaniem w sytuacji KSC należałoby także rozważyć produkcję na potrzeby marek własnych dla sieci sklepów.  - To dynamicznie rozwijający się segment, który zapewnia stabilną sprzedaż wielu firmom przetwórczym i daje dobrą pozycję wyjściową do pracy nad marką producenta - dodaje specjalistka.

Opierając się na potencjale KSC SA nowa spółka w perspektywie 5 lat planuje stać się istotnym uczestnikiem rynku przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    KSC Polski Cukier RSS ALERT    /    przetwory owocowo-warzywne RSS ALERT    /    buraki cukrowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.