Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert Pitted Cherries na Food Show 2018: superfoods to superżywność i supermarketing w jednym

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2018, 11:26
Ekspert Pitted Cherries na Food Show 2018: superfoods to superżywność i supermarketing w jednym
Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

- Gdyby nie było trendu na superfoods, to zaledwie 10-20 proc. polskich konsumentów sięgałoby po te produkty świadomie, chętnie i regularnie, bez względu na modę ale po prostu dlatego, że lubią dbać o swoje zdrowie. Jednak 80 proc. konsumentów sięga po tego typu produkty ze względu na panujące trendy - mówił podczas panelu "Superfoods – trend wpisany w idee wellness, fit i eko" w ramach  Food Show 2018 Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

- Jestem przekonany, że ten trend będzie się rozwijał i połączy się z kolejnym trendem, związanym z polskimi produktami, czyli polskimi superfoodami - dodaje.

Zdaniem Michała Maciejewskiego świadomość konsumentów w Polsce jest bardzo niska. - Obawiam się, że jeszcze długo tak będzie. Dzisiaj konsument jest takim superbohaterem, który podąża za trendami jednak jego edukacja pozostaje w tyle. Polacy pozyskują informacje o produktach z social mediów. To Facebook, instagram, influencerzy i blogi kreują kategorię. Faktem jest, ze celebryci dają markom duży zasięg, jednak poza tym konsumentom potrzebne są rekomendacje od wiarygodnych influencerów – zapewniał ekspert Pitted Cherries.

Michał Maciejewski twierdzi, że w Polsce brakuje silnych polskich marek prozdrowotnych, na szczęście to się zmienia, jesteśmy na dobrej drodze do tych zmian. – Mocny dobry brand buduje się latami. Polskie młode firmy bardzo gonią rynek, szybko rosną w porównaniu do tradycyjnych firm, które powstały np. w latach 90-tych. Wynika to m.in. z tego, że w tych młodszych firmach decyzje są szybciej podejmowane, a ich właściciele dużo bardziej czują sprzedaż i marketing – dodał ekspert Pitted Cherries.

Jego zdaniem na początku najważniejszy jest pomysł na dany brand, jednak żeby zbudować markę najpierw trzeba określić sobie jasne cele. - Wiele firm na tym etapie mówi, że po prostu chce rosnąć. Często brakuje danych od właścicieli firm typu: jaką chce zbudować markę, z czym ma się kojarzyć nasza marka, jak chcemy rosnąć, w czym chcemy być wybitnie dobrze, do kogo chcemy dotrzeć z naszym produktem. Często słyszę odpowiedzieć: do wszystkich. To nie jest dobra odpowiedź. Zawsze trzeba opisać swoją grupę docelową i określić cele biznesowe. A do tego wszystkiego niezbędna jest wytrwałość bo marki buduje się latami – wyliczał Michał Maciejewski.

I wskazał, że w firmach często brakuje danych jaki procent wydanych pieniędzy przekłada się bezpośrednio na sprzedaż. – Dobry jest przykład chlorelli. Przecież niemal każda chlorella jest podobna albo wręcz taka sama, trzeba ją tylko odpowiednio opakować i to jest ten marketingowy pomysł na naszą sprzedaż. Kiedy to już mamy opracowane można się zastanawiać nad kanałami dystrybucji. A firmy często myślą odwrotnie – najpierw o kanałach dystrybucji – to jest błąd – dodał Maciejewski.

Food Show 2018: Superfoods – trend wpisany w idee wellness, fit i eko – pełna relacja

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.